VILOBÍ D’ONYAR
L’Aeroport de Girona renova i amplia els lavabos de la zona No Schengen
L’Aeroport de Girona-Costa Brava ha triplicat l’espai per a lavabos de la zona d’embarcament No Schengen, que passa d’una de 69 a 235 metres quadrats de superfície. Aquests treballs, que també han comportat la millora de l’accessibilitat i de la qualitat de les instal·lacions, han tingut una inversió de 566.661,45 euros.
La renovació dels lavabos de la zona d’embarcaments No Schengen, utilitzada principalment per als vols que es dirigeixen al Regne Unit, Irlanda i el Marroc, té l’objectiu d’incrementar la capacitat dels serveis de la zona d’espera situada després del control de passaports. Els nous lavabos compten amb equipament contactless, que permet mantenir unes òptimes condicions de neteja i higiene.
A més, el nou nucli de lavabos compta també amb un reservat per a persones amb ostomia. Aquest lavabo disposa d’un aparell sanitari situat a una altura adequada, equipat amb un punt d’aigua amb una dutxa de mà higiènica a prop del vàter. Incorpora dispensadors de sabó i de paper higiènic prop de l’aparell sanitari, així com una superfície per al suport del material per a fer el canvi de bossa, un eixugamans amb filtre HEPA i compten amb un mirall de grans dimensions que permet tenir una vista completa en canviar la bossa.
Els lavabos també disposen d’un servei adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Així mateix, els passatgers que viatgin en família poden accedir a un espai específic per a ells, que compta amb un lavabo de grandària reduïda per a facilitar el seu ús als més petits i una sala de lactància per a poder alimentar als nadons en un ambient tranquil i confortable.
La qualitat i la neteja dels seus lavabos és un dels aspectes pels quals l’Aeroport de Girona-Costa Brava ha estat guardonat amb els premis ASQ del Consell Internacional d’Aeroports (ACI) al Millor Aeroport d’Europa en la seva categoria i al Aeroport Més Net d’Europa, un reconeixement basat en les enquestes que es realitzen als passatgers per a mesurar la seva percepció sobre el servei rebut i que posa en valor l’esforç dels aeroports que fan més agradable l’estada dels usuaris.