Urbanisme

Urbanisme

Les obres de la Meridiana continuaran l’any vinent fins a Fabra i Puig

El govern municipal manté el compromís d’estudiar en aquest mandat la continuació de la transformació més enllà de Fabra i Puig

Les obres de transformació del tram de l’avinguda de la Meridiana de Barcelona entre Felip II i Fabra i Puig començaran el primer trimestre de l’any vinent, segons ha anunciat aquest dijous al matí la tinenta d’alcaldia Laia Bonet. Les actuacions per convertir la via en un eix més amable entre Navas de Tolosa i Felip II han acabat. Segons Bonet, s’ha aconseguit reduir el trànsit en 19.000 vehicles diaris.

El pròxim tram que s’abordarà eliminarà un carril per banda i en deixarà dos per a vehicles i un per bus a cada sentit, a més d’un carril bici bidireccional central, amb voreres més amples i més arbrat. Igualment, es construirà una placeta central a l’altura dels jardins d’Àngels López de Ayala. Els treballs duraran divuit mesos i costaran 26 milions d’euros d’inversió.

D’altra banda, entre els carrers de Felip II i Garcilaso es crearà un espai intermodal de transports perquè els busos interurbans encotxin i desencotxin. L’objectiu és que els busos interurbans no obstaculitzin el pas dels urbans. També es crearan nous passos de vianants. Es passarà dels nou actuals a quinze. A més, es plantaran 230 arbres nous.

“La Meridiana avança. Amb aquesta transformació estem convertint la Meridiana, que vèiem com una autopista d’entrada a la ciutat, en un eix verd ciutadà”, ha defensat Bonet. “Aquesta fractura que dividia barris es converteix en una ròtula de connexió. La transformació és evident. Si comparem el que passava a la Meridiana abans de la pandèmia, veiem una baixada del trànsit privat”, ha celebrat. Abans de 2019 hi passaven entre 60.000 i 64.000 cotxes cada dia, mentre que el març passat n’hi van circular uns 44.600.

Amb el nou tram remodelat, la Meridiana presenta una cara nova des de la plaça de les Glòries fins a Felip II. Quan arribi a Fabra i Puig seran gairebé tres quilòmetres i 160.000 metres quadrats transformats amb 56 milions d’euros, en part finançats per fons Next Generation.

Una altra de les mesures incloses en el projecte ha estat l’execució d’un gir de 180 graus a l’altura del carrer d’Espronceda per als busos que venen de fora de Barcelona. Aquest gir, habilitat des del mes de març, permet que els autobusos descarreguin i carreguin el passatge i surtin de Barcelona sense haver d’entrar a fer la volta per l’interior del barri (especialment per Sant Antoni Maria Claret i Espronceda), com passava anteriorment. La mesura vol donar resposta a les demandes veïnals per minimitzar el pas de les línies interurbanes i evitar molèsties als residents.

I més enllà de Fabra i Puig? “Hi ha la voluntat de continuar transformant la Meridiana més enllà de Fabra i Puig. El compromís és estudiar-ho durant aquest mandat. Hem de veure quines son les possibilitats, la configuració de la Meridiana va canviant a mesura que s’avança”, ha assegurat Bonet. “Ho hem d’analitzar, hi arribarem. La Meridiana no acaba a Fabra i Puig i hem de poder garantir més enllà de Fabra i Puig uns principis i uns valors com els que estem aplicant”, hi ha afegit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.