Societat
El Mossos comencen una nova campanya per reforçar el control de l'ús del cinturó i el casc
Trànsit
De nou, reforçar l'ús del cinturó i el casc. Aquest és l'objectiu de la nova campanya de la direcció general de Trànsit, que comença aquest divendres, com ja ha fet en altres ocasions des que es va regular per llei la seva utilització. La campanya durarà fins al 2 de març i s'intensificaran els controls a les carreteres catalanes.
Els agents tornaran a aplicar el criteri de "tolerància zero" especialment en la no utilització dels cinturons pels usuaris posteriors dels vehicles o dels sistemes de retenció infantil. I és que, segons la DGT, "l'ús dels sistemes de seguretat passiva és vital quan es produeix un accident de trànsit".
Cal recordar que portar el cinturó posat en els seients de darrere del cotxe és obligatori des de l'any 1992. No és fins al 2002, però, que els Mossos inicien campanyes informatives sobre la importància del seu ús, i dos anys més tard, enceten la primera campanya de sancions.
El cinturó redueix en un 50% la gravetat de les lesions i pot ser crucial per evitar la mort. Malgrat tot, molts conductors encara no en són conscients, tenint en compte que aproximadament el 25% de les víctimes que perden la vida en sinistres a la carretera no el portava posat en el moment de l'accident.
Davant d'aquests indicadors, la divisió de trànsit dels Mossos, d'acord amb la planificació del Servei Català de Trànsit, ha decidit reforçar el control sobre l'ús del cinturó, el casc i els sistemes de retenció infantil a les carreteres catalanes, sumant-se així a la campanya impulsada aquest mes de febrer per la direcció general de Tránsit (DGT) a nivell estatal.
Durant la campanya, que tindrà lloc del 15 de febrer fins al 2 de març, denunciaran individualment totes les persones que no facin ús del cinturó, encara que siguin usuàries del mateix vehicle.
Els agents recordaran als conductors altres requisits obligatoris, com és l'ús del cinturó per a dones embarassades o l'exempció de dur el sistema de retenció infantil als menors passatgers de taxi en circulació urbana que ocupin plaça en seients posteriors (en aquest cas, sí que han de dur el cinturó) i el casc obligatori per a conductors i passatgers en vehicles tipus 'quad'.
La no utilització del cinturó de seguretat, el casc o els sistemes de retenció infantil pot comportar, en els casos més greus, una multa de 150 euros i la pèrdua de tres punts del permís de conduir.
Els agents tornaran a aplicar el criteri de "tolerància zero" especialment en la no utilització dels cinturons pels usuaris posteriors dels vehicles o dels sistemes de retenció infantil. I és que, segons la DGT, "l'ús dels sistemes de seguretat passiva és vital quan es produeix un accident de trànsit".
Cal recordar que portar el cinturó posat en els seients de darrere del cotxe és obligatori des de l'any 1992. No és fins al 2002, però, que els Mossos inicien campanyes informatives sobre la importància del seu ús, i dos anys més tard, enceten la primera campanya de sancions.
El cinturó redueix en un 50% la gravetat de les lesions i pot ser crucial per evitar la mort. Malgrat tot, molts conductors encara no en són conscients, tenint en compte que aproximadament el 25% de les víctimes que perden la vida en sinistres a la carretera no el portava posat en el moment de l'accident.
Davant d'aquests indicadors, la divisió de trànsit dels Mossos, d'acord amb la planificació del Servei Català de Trànsit, ha decidit reforçar el control sobre l'ús del cinturó, el casc i els sistemes de retenció infantil a les carreteres catalanes, sumant-se així a la campanya impulsada aquest mes de febrer per la direcció general de Tránsit (DGT) a nivell estatal.
Durant la campanya, que tindrà lloc del 15 de febrer fins al 2 de març, denunciaran individualment totes les persones que no facin ús del cinturó, encara que siguin usuàries del mateix vehicle.
Els agents recordaran als conductors altres requisits obligatoris, com és l'ús del cinturó per a dones embarassades o l'exempció de dur el sistema de retenció infantil als menors passatgers de taxi en circulació urbana que ocupin plaça en seients posteriors (en aquest cas, sí que han de dur el cinturó) i el casc obligatori per a conductors i passatgers en vehicles tipus 'quad'.
La no utilització del cinturó de seguretat, el casc o els sistemes de retenció infantil pot comportar, en els casos més greus, una multa de 150 euros i la pèrdua de tres punts del permís de conduir.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.