Infraestructures i serveis

infraestructures

Aproven mesures per reduir el soroll en tres trams a les autovies A-2, B-10 i B-30

La mesura, aprovada pel govern espanyol, implicarà la instal·lació de pantalles acústiques i paviments fonoabsorbents als marges de les carreteres

El ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha aprovat aquest dijous un pla per reduir el soroll en tres trams situats a les autovies A-2, al seu pas per Sant Andreu de la Barca; a la B-10, a l’altura de l’Hospital Universitari de Bellvitge; i a la B-30, entre Cerdanyola del Vallès i Sant Cugat del Vallès. L’executiu espanyol ha matisat que les solucions seran diferents per cada cas, però que principalment consistiran en la instal·lació de pantalles acústiques al marge dels trams i de l’execució de paviments fonoabsorbents. Els treballs tindran un cost estimat de 15,1 milions d’euros. Lamesura s’emmarca dins el Pla d’Acció Contra el Soroll del ministeri, centrat a pal·liar la contaminació acústica en zones sensibles com centres sanitaris, centres docents o zones residencials. En aquest cas, les pantalles acústiques que s’instal·laran estan dimensionades per complir amb els OCAs tant en l’escenari actual com en el futur, tenint en compte “el previsible creixement del tràfic” en aquests trams, segons ha subratllat el govern espanyol. Els nous paviments estaran fabricats amb pols de neumàtics fora d’ús per a “reforçar la sostenibilitat” a les carreteres.

L’actuació es finançarà a través dels fons NextGenerationEU dins el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) de l’Estat, que contempla la inversió de 302 milions d’euros per a portar a terme accions de sostenibilitat, eficiència energètica i accions contra el soroll a la xarxa de carreteres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.