Infraestructures i serveis

infraestructures

Primeres barreres dinàmiques per evitar la caiguda de roques a la C-14, a l’Alt Urgell

Les actuacions per instal·lar barreres a la via, amb un pressupost de 4.2 milions d’euros, estaran acabades a l’estiu

El Govern també actuarà a les costes del Garraf, al Camp de Tarragona o a l’N-II entre Caldes d’Estrac i Calella, en total 15 milions d’euros d’inversió

Territori ha començat les obres d’instal·lació de barres dinàmiques de protecció de la caiguda de blocs a la calçada a un tram de la C-14. Es tracta de les primeres d’aquestes característiques a la xarxa viària de la Generalitat i les segones a Catalunya (línia de tren Lleida-la Pobla de Segur). La consellera de Territori, Ester Capella, ha visitat les obres de la C-14 a Coll de Nargó i ha explicat que és una actuació important que suposa una inversió de 4,2 milions d’euros i que es preveu que estigui finalitzada aquest estiu. Les obres formen part del Programa d’actius geotècnics del Departament de Territori dotat amb 15 milions d’euros i que també contempla accions a la C-31 a les costes del Garraf, estabilització de talussos a la C-14, C-242, C-44, T-702, T-710 i T-713, al Camp de Tarragona i a l’N-II entre Caldes d’Estrac i Calella. La consellera de Territori ha dit que aquesta actuació es fa per “facilitar la vida de les persones” i sobretot pensant en “la seguretat en la circulació” i el manteniment de la xarxa viària. Les barreres dinàmiques estan formades per una xarxa metàl·lica d’alta resistència, ancorada al terreny, cables de connexió i elements dissipadors d’energia. Aquests elements, gràcies a la seva capacitat de deformació, permeten que el sistema suporti una gran energia d’impacte, originada per la caiguda de roques o altres materials. En aquest sentit, les barreres que s’instal·laran són capaces de suportar l’energia equivalent a la d’un camió de 25 tones caient a 90 km/h.

Detall de les actuacions

El tram de la C-14, a Coll de Nargó, on s’instal·len les noves barreres discorre entre els túnels de l’Obaga Negra i d’Espluvins i té una longitud de 300 metres. En total seran cinc trams d’entre 70 i 100 metres de llarg i una alçada de nou metres. Pel que fa al desnivell respecte de la calçada arriba als 600-650 metres. En aquest punt de carretera en els últims anys s’hi ha produït alguns despreniments causant danys i d’aquí la necessitat de protecció dels talussos. La carretera disposa de barres dinàmiques de protecció de la caiguda de blocs a la calçada en les embocadures d’aquests dos túnels, però no a la xarxa viària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia