SOCIETAT
Comencen setze mesos de treballs del corredor ràpid entre Salt i Girona
Les obres per construir un carril bus i una via ciclista resten àrea verda d’aparcament i de càrrega i descàrrega al passeig saltenc dels Països Catalans
Viñas destaca la millora futura de fluïdesa i seguretat en el trànsit
Aquest matí han començat setze mesos de treballs del corredor ràpid que unirà els municipis de Girona i Salt. Les feines han començat a Salt, a tocar del passeig dels Països Catalans. Les restriccions afecten el trànsit en un tram del passeig i resten aparcament d’àrea verda, àrea de càrrega i descàrrega i espais per a motos en el tram del passeig, a tocar l’Estació Jove.
Fa uns dies el consistori ja va informar que l’àrea de zona verda es recuperarà d’aquí a unes setmanes al carrer Santiago Ramón y Cajal. El vial lateral de Països Catalans, justament entre Ramón y Cajal i Miguel de Cervantes, està tallat al trànsit. A més, ha desaparegut l’illa de contenidors de la plaça de la Ciutat d’Olot [a la imatge].
Rotondes amb semàfors
Les obres del Bus Ràpid (BR) Cat entre Girona i Salt, de 5 milions d’euros, van a càrrec del departament de Territori de la Generalitat. Afectaran tres àmbits al llarg de 3,5 quilòmetres i s’hi farà un carril bus per sentit, en el corredor format pel passeig dels Països Catalans i el passeig d’Olot, entre la plaça Mercèr Rodoreda de Salt i la rotonda del Pont del Dimoni de Girona. En aquest tram, hi haurà dues rotondes semafòriques a Països Catalans, en la confluència amb el passeig Marquès de Camps i amb el carrer Josep Irla, molt a prop de la zona on s’ha restringit el trànsit des d’avui.
“El projecte que executa la Generalitat ha d’aportar millores per afavorir la fluïdesa i la seguretat”, ha explicat l’alcalde de Salt, Jordi Viñas (ERC), en una valoració facilitada per l’Ajuntament. A més, Viñas assenyala que un 40% l’oferta per aquest corredor de bus amb l’L9 que oferir freqüències de 15 minuts –enfront dels 30 actuals; l’L3 als 8 minuts, en comptes dels 10 actuals i l’L4 als 12 minuts, a banda que aquesta línia 4 arribarà al polígon industrial.Tenint en compte aquestes expedicions i les interurbanes, per aquest corredor hi circularà un bus cada 3,5 minuts i es calcula que això permetrà un estalvi de 6 minuts de mitjana i es preveu millora els punts de parada i marquesines”.
A banda d’això el carril bici segregat pel centre de la via a bona part del tram ha de permetre fer un pas més cap a una mobilitat 100% neta i en el foment de la bicicleta. A banda de les millores, Viñas també posa en relleu que s’ha creat una pàgina web (www.viladesalt.catbrcat) i un correu electrònic per poder informar del projecte i l’evolució de les obres mentre durant als veïns i veïnes de Salt.