Societat

opinió

L’eterna petició per la mobilitat

Una de les recomanacions que el RACC emet en el seu informe, una vegada analitzada l’enquesta, és que és urgent disposar d’una planificació integral que tingui en compte les necessitats de la mobilitat de tota la població de Barcelona i de la seva corona, així com els perfils de tots els usuaris: “Abans de fer actuacions que afectin la mobilitat dels ciutadans, cal conèixer l’estat dels modes de transport alternatius”, es llegeix a l’informe, en què s’adverteix que cal trobar un equilibri entre les restriccions als vehicles privats i les alternatives per tal que la mobilitat sigui accessible per a tothom.

Pel RACC ha de ser prioritària la inversió en transport públic: “Cal incrementar la inversió en el transport públic per millorar-ne la qualitat i així disminuir la dependència dels vehicles privats i les congestions.” També recomana incentivar la renovació de la flota de vehicles privats per apostar per models més sostenibles, o el foment del vehicle compartit, tot i admetre que aquest darrer és un sudoku difícil d’encaixar per la realitat social.

Davant d’aquestes dades, l’entitat demana a les administracions que apostin per polítiques de mobilitat en favor del transport públic abans que posar restriccions al vehicle privat, que no consideren efectives, com una eventual implementació del peatge urbà. Des del RACC consideren que el transport públic té marge de millora i defuig les polítiques restrictives. Sobre l’aplicació de mesures com la implantació del peatge urbà, des del RACC consideren que solucionaria només una part del problema, però que “no faria desaparèixer” la presència del vehicle privat a la conurbació de Barcelona, amb un pes similar a l’actual.

El que crida l’atenció en aquestes recomanacions és que no són noves. Ja fa temps –i moltes enquestes i molts estudis– que s’estableix que el ciutadà opta pel vehicle privat per la manca de coordinació entre busos urbans i interurbans, una modalitat més fluïda, estacions d’autobusos cèntriques, o moltes altres reclamacions que, de moment, no han obtingut resposta ni de Barcelona ni de l’àrea metropolitana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SERVEIS

Terrassa dobla el pressupost per netejar grafits i arriba als 100.000 euros

Terrassa
societat

La Diputació de Girona regula els contractes del món artístic

girona
MEDI AMBIENT

L’àmbit metropolità del Llobregat, hàbitat de 336 espècies protegides

Barcelona
societat

S’intensificaran els controls a motoristes per l’increment d’accidents

girona
Tecnologia

Una errada informàtica afecta transports, comunicacions i negocis arreu del món

Barcelona

Una incidència tecnològica afecta el funcionament del telèfon 061 Salut Respon

Barcelona
societat

Una incidència tecnològica global afecta l’aeroport del Prat, el 061 i diversos hospitals

barcelona

El vehicle privat, l’única opció

Barcelona
GIRONA

Un bloc de set pisos al parc Jordi Vilamitjana

girona