Urbanisme

urbanisme

Manlleu construirà una ronda al nord per treure el trànsit del centre de la ciutat

L’Ajuntament revisarà l’oferta presentada per l’empresa guanyadora perquè es anormalment baixa

L’Ajuntament de Manlleu està revisant l’oferta que ha fet l’empresa Cosplaan per construir la nova ronda nord de Manlleu. És previst que els treballs acabin a finals d’any i la ronda tregui part del trànsit que passa per dins la ciutat, sobretot de gran tonatge. Cosplaan va guanyar el concurs públic que es va tancar divendres fent una oferta anormalment baixa. La regidora d’Urbanisme, Marta Moreta, ha explicat que l’oferta presentada d’1.080.000 euros és sensiblement inferior a la de sortida que marcava el consistori d’1,4 milions aproximadament. Es dona el cas que Cosplaan està construint el nou polígon del Mas, a tocar de la futura ronda, i la companyia justifica la baixada de preu perquè ja té in situ part de la maquinària i el personal.

Així dons, hi ha llum verda, encara que no definitiva, a les obres de la nova ronda nord de Manlleu. L’alcalde, Arnau Rovira, ha assenyalat la importància que tindrà aquest vial per a la ciutat i per al seu desenvolupament industrial. La ronda, que no només servirà per connectar el polígon del Mas amb la carretera, també permetrà començar a treballar en la Zona de Baixes Emissions que imposa la Generalitat. “Té un impacte molt important”, ha destacat el batlle sobre la nova carretera. Sobre el finançament, Rovira ha destacat un ajut de la Diputació de Barcelona de 435.000 euros, per pagar el poc més del milió d’euros del seu cost.

Al concurs públic, que en una anterior convocatòria havia quedat desert perquè no es va presentar ningú, s’hi han presentat sis empreses. Cosplaan ha quedat en primer lloc, seguida de Servial, que en seria l’adjudicatària si l’expedient per oferta anormalment baixa – antigament coneguda com a baixa temerària- no es resolgués favorablement. Si tot i tirar endavant amb Cosplaan, l’empresa no pogués complir el contracte, el valor que hauria d’abonar l’empresa en aquest cas seria del 10% del pressupost.

El termini per executar les obres són quatre mesos i una de les peculiaritats dels treballs és que caldrà fer voladures en un dels trams, per les quals caldrà demanar un permís especial al ministeri. Un dels darrers passos que és requisit per poder tirar endavant les obres és l’expropiació dels terrenys per on ha de passar el vial, que es realitzarà en el ple d’aquest dilluns al vespre.

L’alcalde també ha assenyalat que caldrà buscar, en un futur, que la ronda “sigui completa”, i que no arribi només fins a l’Avinguda Puigmal i del Pirineus, “sinó que vagi fins a la carretera de l’Esquirol”. En aquesta línia, la regidora d’Urbanisme, Marta Moreta, ha comentat que el projecte està “dibuixat”, si bé no hi ha res sobre la taula. Es preveu una connexió directa entre el polígon i la ronda, “que a més solucionaria bona part dels problemes de mobilitat que té Roda de Ter”, ha dit la regidora.

Empreses al polígon

El polígon del Mas és una àrea de 66.000 metres quadrats de sol industrial que tindrà “tots els serveis posats al dia”, ha explicat Moreta, amb parcel·les de 2.500 metres quadrats agregables per donar resposta a les necessitats de les empreses. És previst que les obres del polígon acabin a l’octubre. En aquests moments una de les preocupacions més importants és la falta de connexió elèctrica d’Endesa.

Rovira i Moreta veuen la connexió del polígon a través de la ronda nord com la “punta de llança” que faltava perquè els empresaris es decideixin a instal·lar-se al polígon del Mas. “Sense aquesta connexió molts no acabaven de veure l’oportunitat de poder comprar les parcel·les”, ha explicat Moreta. L’alcalde ha afegit que amb aquest nou pas ara toca “tornar a capitalitzar perquè aquesta indústria torni a Manlleu i fer més grans les nostres empreses”.

Millor qualitat de l’aire

Millorar la contaminació atmosfèrica també és un dels objectius de la ciutat. Arnau Rovira ha destacat que Manlleu és una de les poques ciutats on els camions pesats, tan de dins com de fora, poden creuar per dins. “Com a mínim hauríem de poder treure aquests vehicles del centre”, ha assenyalat.

El batlle ha aprofitat per reivindicar que les taxes turístiques que volen imposar les grans ciutats puguin revertir també en la contaminació que generen i que arriba a indrets com Osona, on es queda estancada per l’orografia. “És injust que ho haguem d’assumir pràcticament tot els ajuntaments”, ha afegit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.