Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

Les obres a l’L5 permetran millorar la freqüència de pas

Els treballs també contemplen la instal·lació de fixacions per reduir les vibracions entre Cornellà Centre i Gavarra

Les obres de l’L5 de metro arriben a l’equador. Els treballs, que s’estan duent a terme seguint el calendari previst, permetran incorporar quatre nous combois i situar la freqüència de pas de la línia en els 2,15 minuts en hora punta els propers anys, segons han explicat la presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, en una visita a les obres que es fan que es fan entre Cornellà Centre i Collblanc. En una primera fase, el proper setembre se sumarà un nou tren al traçat i els altres tres s’afegiran de forma progressiva. Durant el primer mes de feina, s’han instal·lat agulles tipus ‘bretelle’ que aporten major flexibilitat a l’hora de fer canvis de via que faran possible la millora del servei. A més, s’han col·locat noves fixacions antivibratòries entre Cornellà Centre i Gavarra per reduir les molèsties sobre els veïns. A la vegada, s’ha renovat la via de Sant Ildefons a Can Boixeres, i s’ha fet un recrescut en les andanes de Cornellà Centre per fer-les més accessible. Durant el mes d’agost, es preveu que es facin les proves necessàries perquè el 2 de setembre l’L5 estigui de nou operativa. Segons Bonet, amb la nova agulla es podran oferir “més trens i més freqüència en un futur, millorant el servei a la ciutadania”. Un cop finalitzi l’obra de l’L5 s’hauran renovat 14.4000 metres de carril, 1,5 vegades la longitud de l’Avinguda Diagonal, i s’hauran utilitzat 6.5000 metres cúbics de formigó, equivalent a tres piscines olímpiques. Durant el temps d’obres a l’L5, el metro, segons Transports Metropolitans de Barcelona, s’està convertint en la principal alternativa ja que l’L1 de metro amb uns 13.000 validacions al dia ha crescut. A més, s’han posat en marxa dos busos llançadora que, apunten, funcionen amb normalitat.

A banda de les obres a l’L5, s’estan fent treballs a tres línies més aquest estiu a la línia 2 entre Paral·lel i Sagrada Família, la línia 4, entre la Pau i Selva de Mar, i la línia 10 Nord, entre Gorg i La Salut. En el primer cas, les estacions restaran tancades fins al 25 d’agost per treballs, que fa la Generalitat, de substitució de les fixacions de via per eliminar vibracions. En el tram de la Línia 4, es treballa fins el 22 d’agost per millorar l’accessibilitat. També estan finançades per la Generalitat. I, per últim, a la Línia 10 Nord es tancarà la circulació de 5 d’agost fins el 25 per a renovar diversos aparells i reduir les vibracions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia