Infraestructures i serveis

La terminal del bus ràpid entre Girona i Salt serà per a vianants i s’eliminarà l’aparcament

La futura terminal del bus ràpid entre Girona i Salt que s’ubicarà a la plaça Joan Brossa es convertirà en un espai per a vianants i, per tant, s’eliminarà l’aparcament actual. Segons recull l’ACN, l’Ajuntament traurà unes 42 places d’aquesta zona que es destinarà a espai perquè els vianants puguin passejar, però a més farà la funció de terminal de les línies 3 i 4 del bus ràpid. En aquest sentit, la regidora de Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, Cristina Andreu, explica que bona part d’aquests aparcaments es traslladaran al carrer Bisbe Sivilla. Andreu també ha assenyalat que les obres a la plaça començaran la setmana que ve i que duraran uns sis mesos. Amb tot, diu que no afectarà de manera rellevant i no generaran tensions ni problemes de mobilitat.

Aquesta es tracta d’una remodelació lligada al projecte de la xarxa de bus ràpid (BRCat) de la Generalitat, que busca augmentar i millorar l’oferta de transport públic. D'aquesta manera, l’aparcament es convertirà en la nova terminal  que connecten Girona i Salt. La remodelació de l’espai preveu la retirada d’aparcament de zona blava que se substituiran per nou arbrat i mobiliari urbà, i el manteniment del carril bici de sota les vies, que travessarà la plaça. També s’incorporaran noves places de càrrega i descàrrega a la travessia del Carril. Així, Girona guanya un nou espai públic pacificat al costat de la plaça de Joan Brossa, on s’aprofitarà per millorar la circulació entre persones vianants i ciclistes.

En aquest sentit, l'aclade de Girona, Lluc Salelas, ha assenyalat a la roda de premsa que s'ha dit a terme aquest migdia que “amb aquest seguit d’actuacions reforcem la cohesió de l’àrea urbana a través d’una mobilitat sostenible, ja que es connectarà Girona i Salt de forma directa”. Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia, Cristina Andreu, ha ressaltat el fet que “les veïnes i veïns de la zona guanyen una nova plaça”.

“La proposta millorarà la convivència entre vianants i bicicletes en aquest tram de sota vies alhora que ofereix una nova terminal de busos que facilitarà la connexió entre barris i la intermodalitat amb el tren”, ha afegit. En paral·lel, el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, ha explicat que “treballem per fomentar i millorar el transport públic en la vessant de les tarifes, de la millora de les freqüències i, en aquest cas, també de les infraestructures per fer-les més accessibles”.   

Un 40% més de freqüències 

Un cop entri en servei, el nou corredor de bus ràpid Girona-Salt es traduirà en diferents millores a les tres línies que hi circulen assíduament (les L3, L4 i L9), ja que les freqüències de pas s'incrementaran fins a un 40%. Sobretot, aquest augment es donarà en el cas de l'L9 (que en comptes de passar cada hora, ho farà cada quart). Les altres dues reduiran un i tres minuts les freqüències de parada actuals (els busos de l'L3 passaran cada nou minuts i els de l'L4 ho faran cada dotze).

A més, la línia L4 també sumarà noves parades perquè el seu recorregut s'estendrà fins al polígon industrial Torre Mirona de Salt. 

 La Generalitat estima que, amb el nou corredor, els viatgers s'estalviaran de mitjana sis minuts de viatge (en comparació amb els trajectes actuals). A més, es calcula que les diferents millores permetran sumar entre 200.000 i 400.000 passatgers nous en el conjunt de les tres línies, i fer que anualment n'arribin a sumar fins a 3 milions (actualment, en transporten 2,6). 

El corredor de bus ràpid Girona-Salt no tan sols donarà servei a aquestes línies urbanes, ja que el carril segregat també hi circularan els autobusos que enllacen Girona amb Caldes de Malavella, Olot, Amer i Arbúcies. Sumant-les totes, pel nou BRCat hi circularà un autobús cada tres minuts i mig.

"Experiència d'èxit" 

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat del Departament de Territori de la Generalitat, Marc Sanglas, explica que aquest model que es farà a Girona i Salt -pioner a la demarcació- s'ha dut a terme en altres llocs com a Cornellà de Llobregat i d'una manera similar també a Barcelona amb la C-31. 

Sanglas destaca que es tracta d'un "model d'èxit" que ofereix "un traspàs del transport privat al transport públic que no té aturador". "Veure que aquestes infraestructures que costen tant de fer es duen a terme és una satisfacció perquè estan pensades en el transport públic, els vianants i les bicicletes", ha reblat.

Més projectes associats al BRCat a Girona

 La remodelació de la plaça s’emmarca dins del projecte BRCat impulsat per la Generalitat i té incidència en d’altres projectes a la ciutat de Girona. En primer lloc, ja s’han iniciat les obres per construir un carril bus per sentit que connectarà la plaça de Mercè Rodoreda de Salt i el pont del Dimoni de Girona. Aquest corredor també incorporarà un carril bici. 

n segon lloc, d’aquí a uns quatre mesos està previst iniciar la remodelació de l’avinguda de Sant Narcís amb l’ampliació de les voreres. L’obra implicarà que, temporalment, el carrer només tingui un sentit de circulació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.