Infraestructures i serveis

INfraestructures

Pla per protegir d’allaus les carreteres del Port de la Bonaigua i el Pla de Beret

Comportaran una inversió de 15 milions d’euros

És el primer cop que s’instal·larà a la xarxa viària del Govern un sistema d’activació controlada

El departament de Territori executarà un pla d’actuacions per a protegir les carreteres C-28 i C-142b davant de possibles allaus, amb una inversió prevista de 15 milions d’euros des d’ara i fins al 2030. Aquest conjunt de mesures tenen com a objectiu afavorir la seguretat viària i la mobilitat al Pallars Sobirà i la Val d’Aran durant l’hivern. Pretenen analitzar les allaus d’una manera integral, i per això Territori, en col·laboració amb el Conselh Generau d’Aran, han elaborat un estudi d’alternatives de protecció davant d’allaus. Aquest estudi ha identificat sis sectors amb més risc d’allaus, alhora que planteja, prioritza i dimensiona les diverses alternatives de protecció. Els projectes es redactaran en coordinació amb els municipis i ens implicats. El primer projecte correspon a dos sistemes de protecció a la zona del cap del Port del Port de la Bonaigua, a la C-28. Consisteix en la instal·lació de tubs (explosors) en punts estratègics que expulsen gas mitjançant control remot per a desencadenar una allau, així com les canalitzacions corresponents. Aquest és un sistema de protecció actiu, diferent de l’habitual de barreres antiallaus (passiu), que s’instal·larà per primer cop a la xarxa viària de la Generalitat. Es pot utilitzar en condicions meteorològiques adverses i sense la manipulació d’explosius. En total seran dues unitats de protecció en un tram que abasta 1,7 quilòmetres de la C-28 i representa la primera fase d’una sèrie d’actuacions similars que s’executaran anualment a partir del 2025 amb l’objectiu de millorar la protecció contra les allaus al conjunt del Port de la Bonaigua.

Actualment, el Departament de Territori du a terme la gestió de les allaus a les carreteres C-28 i la C-142b en col·laboració amb el Conselh Generau d’Aran. A partir d’una predicció local específica, es tanquen al trànsit aquestes vies d’accés al Port de la Bonaigua i al Pla de Beret quan el risc d’allaus supera un determinat llindar.

Condicionament de la C-28 a Sorpe

D’altra banda, pel que fa a la C-28, s’ha iniciat la redacció de l’estudi informatiu per a l’eixamplament i la millora de traçat d’un tram d’1,5 quilòmetres al seu pas per Sorpe, a l’Alt Àneu, l’últim que resta per a condicionar. En l’estudi, s’analitzaran diferents alternatives, entre les quals destaquen la construcció d’un túnel; l’ampliació de la carretera amb un mur o l’ampliació de la carretera mitjançant voladís. El termini de redacció de l’estudi és de 12 mesos. La inversió prevista per aquesta actuació és de 18 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Xavier Morlans
Vicari de Santa Anna. Publica ‘Capellans cèlibes. Capellans casats’ (Ed.Claret)

“Crec que el celibat dels preveres ha de ser opcional”

Barcelona

Aliada per al futur del català en l’era digital

Barcelona
gastronomia

L’octubre més gastronòmic engega motors

Sant Sadurní d’Anoia
La Garrotxa

Menys incivisme i més respecte a l’entorn a les zones de bany fluvial de la comarca

Olot
SOCIETAT

Terrassa acull el festival vegà més gran d’Europa a l’aire lliure

TERRASSA
SOCIETAT

Barcelona suma 133 agents i ja té 3.431 efectius de la Guàrdia Urbana

Barcelona
SALUT

La Catalunya Central forma en detecció precoç del suïcidi

Vic
CASTELL D’ARO

Restauren la bassa del Dofí, primera zona humida artificial catalana, 35 anys després

CASTELL D’ARO
SOCIETAT

Medinyà es prepara per acollir la 14a Fira del Conte

medinyà