Societat

Societat

Ordenen el desallotjament d’un pàrquing de Reus per risc “imminent” de col·lapse

Prop de 300 usuaris d’un pàrquing privat de Reus hauran de treure els seus vehicles abans del 16 d’agost per “risc imminent de col·lapse estructural”. Així ho determina un informe tècnic presentat per l’Ajuntament, després de la denúncia d’un arquitecte privat. L’arquitecte, que actua a instàncies de l’administrador de la finca, va advertir  del perill que presenta l’estructura per a les persones i els béns. Tot va començar a finals de maig, quan l'arquitecte privat va presentar la denúncia sobre el perill en l'estructura del pàrquing ubicat al Passeig Prim número 27, 29 i 31 de Reus. Arran d'aquesta demanda, l'arquitecta tècnica municipal va comprovar els fets i va emetre un informe el 5 de juny, on alertava d'un "risc imminent de col·lapse estructural". "La totalitat dels forjats del pàrquing presenten la mateixa patologia a la zona de pas dels cotxes, lesions generalitzades per fletxes excessives de les bigues i ruptura d'entrebigat ceràmic." A partir d'aquí, s'inicia un expedient de disciplina urbanística amb audiència als interessats i s'ordena que no s'utilitzi l'aparcament en la seva totalitat fins que no es repari la patologia. Per la seva banda, la comunitat no presenta al·legacions ni dona compliment al requeriment municipal, segons han detallat fons municipals. Per decret del 31 de juliol, l'Ajuntament ordena, novament, el cessament de l'ús de les tres plantes subterrànies d'aparcament i la retirada de tots els vehicles estacionals. A més, els dona fins al pròxim 16 d'agost per avisar tots els afectats i que aquests retirin els seus béns. "Si en el nou termini concedir a l'efecte es torna a incomplir l'ordre, es procedirà a executar-la subsidiàriament, mitjançant precinte de la porta d'accés i sortida de l'immoble per part de la policia local de Reus", han notificat des del consistori. En la resolució dictada el passat 31 de juliol, també es requereix a la comunitat de propietaris que en el termini de tres mesos es duguin a terme els treballs necessaris per reparar la patologia estructural... tot advertint que l'incompliment d'aquesta ordre pot comportar la imposició "d'una primera multa coercitiva de 800 euros". 

Per la seva banda, els 276 propietaris afectats es pregunten per què no s'ha resolt abans i no s'ha fet el manteniment que pertocava. "Això és un problema molt greu", ha lamentat una de les afectades, Pilar Huguet, qui es pregunta on aparcaran a partir d'ara. "276 cotxes al carrer, en un moment en què no hi ha llocs on aparcar, ni res per comprar ni per llogar", ha afegit. A més, ha alertat que hi haurà moltes persones que no podran pagar el cost de les obres. I és que segons l'informe que han rebut els propietaris per part de l'administrador de la finca, el cost de les obres podria superar els 999.000 euros, el que equival a 3.600 euros per propietari. En aquest document, també es proposa abonar-ho en 12 quotes -300 euros al mes- i que es comencin a fer els pagaments a partir del 5 d'octubre. Huguet creu que hi haurà bastants afectats que no podran fer front a aquesta despesa i es pregunta qui ho assumirà i "si es podran fer les obres sense aquests pagaments". "De moment, però, els cotxes al carrer", ha dit. El conjunt d'afectats va reunir-se aquest dimecres al vespre per acordar quines accions emprendre. Tot i això, i davant l'allau de persones, s'han vist obligats a posposar la reunió, que se celebrarà en els pròxims dies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.