Societat

Trànsit

Es manté la reducció dels accidents mortals a les carreteres fins a l’agost

Creix un 17% el nombre de persones ferides greus a la xarxa viària durant els primers vuit mesos de l’any

Un total de 91 persones han mort en 84 accidents de trànsit a les carreteres catalanes fins al 31 d’agost, un 12,5% menys que l’any passat (104 víctimes en 92 sinistres), segons el balanç de sinistralitat del Servei Català de Trànsit fet públic aquest diumenge. Si es compara amb l’any de referència abans de la gratuïtat dels peatges, el 2019, en què van morir 122 persones en 115 accidents, la reducció encara és més superior, del 25%. Amb tot, durant aquests primers vuit mesos de l’any, han resultat ferides greus 561 persones, un 17% més que al 2023. Pel que fa al mes d’agost, 11 persones han perdut la vida a la xarxa viària, una menys que l’any passat.

El 45% de les víctimes mortals pertanyen als denominats col·lectius vulnerables (motoristes, vianants i ciclistes). En concret, enguany han mort 34 motoristes (els mateixos que l’any passat), 5 vianants (5 menys que el 2023) i 2 ciclistes (un menys que l’any passat). La proporció de motoristes morts respecte al total de víctimes continua sent d’una tercera part, concretament un 37%.

Trànsit alerta que aquest 2024 es manté l’augment dels accidents mortals amb furgoneta implicada. Durant l’agost, han mort vuit persones que viatjaven en aquest tipus de vehicles. En el mateix període de 2023 es va registrar una víctima; en canvi, el 2019 hi va haver 7 morts en furgoneta.

Pel que fa a les vies, a l’AP-7 es manté la reducció dels sinistres mortals, en què hi ha hagut tres víctimes, que contrasta amb les 9 del 2019 durant el mateix període, les mateixes que el 2023. Si es compara amb el 2022, any de l’alliberament dels peatges, la reducció és significativa, ja que van morir 20 persones.

Les carreteres amb més sinistres mortals fins al 31 d’agost han estat la C-37 (6), l’Eix Transversal (5) i l’A-2, la C-12 i la C-32 amb 4 cadascuna.

Cal destacar que es manté la reducció de la sinistralitat a la majoria de les demarcacions respecte al mateix període del 2023. Barcelona, amb39 víctimes mortals, esdevé la demarcació amb més mortalitat, tot i que n’ha registrat 2 menys que l’any passat. Després ve Tarragona, amb 21 morts (8 menys que al 2023), seguit de Lleida (17, igual que l’any passat) i Girona, on han mort 14 persones, tres menys que l’any passat. L’Alt i el Baix Empordà són les dues comarques que han registrat més mortalitat, amb 4 i 3 víctimes respectivament. A les carreteres gironines, han mort 6 motoristes fins al 31 d’agost.

De les 91 víctimes mortals, 77 eren homes i 14, dones, i la majoria eren els que conduïen el vehicle amb què viatjaven. Gairebé la meitat de les víctimes mortals (el 46%) tenien més de 55 anys. Les dues franges d’edat que acumulen més morts són la de 45 a 54 anys i la de 55 a 64 anys. Els caps de setmana i festius és quan hi ha més accidents mortals i una gran majoria es produeixen a la franja horària de la tarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia