Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

Transports s’avé a “ajustar”, si cal, el pla alternatiu pels talls ferroviaris

El secretari d’estat, José Santano, anuncia que l’Avant entre Tortosa es mantindrà més enllà de les obres del corredor mediterrani

“És el pla alternatiu de transport de major dimensions que hem fet mai”, ha assegurat el secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, en relació a la proposta de mobilitat dissenyada per garantir el servei durant les obres del corredor mediterrani al túnel de Roda de Berà, que suposen el tall ferroviari entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona que comença aquest dimarts i que s’allargarà cinc mesos. Tot i això, Santano ha deixat clar que “si en el funcionament es veiés que s’han de fer ajustos, hi estem disposats”. Santano confia que les més 30.000 places alternatives, amb més de 600 circulacions i 87 busos diaris, serà “suficient” per cobrir la demanda. En concret, es vol garantir la mobilitat de milers d’usuaris de les línies R14, R15, R16, R17 i RT2, que connecten el Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre amb Barcelona. S’han habilitat dues parades de busos a Tarragona ciutat i a les estacions de tren de l’Hospitalet de l’Infant, Cambrils i Vila-seca, per connectar amb Sant Vicenç de Calders, d’on sortiran i arribaran els trens de Barcelona.

Santano creu que la possibilitat d’utilitzar alternativament les línies d’alta velocitat durant els cinc mesos d’obres, com havien plantejat entitats com Dignitat a les Vies o la l’Associació per a la Promoció del Transport Públic, tendria “poca utilitat”. En una entrevista a l’ACN, el secretari també ha anunciat que el servei de trens Avant entre Tortosa i Barcelona, que es posa en marxa dins del pla alternatiu de mobilitat, es mantindrà més enllà de les obres del túnel de Roda de Berà. Ha assegurat: “És un Avant que ha vingut per a quedar-se”. Santano ha destacat que el servei emprarà el tram d’ample ibèric del corredor mediterrani i la via d’alta velocitat per reduir en una hora el temps de trajecte entre Tortosa i Barcelona. Ha deixat la porta oberta, a més, a la possibilitat d’incrementar la freqüència dels dos viatges -un d’anada i un de tornada- previstos inicialment durant els pròxims cinc mesos.

El secretari de Transports ha destacat “l’esforç enorme” fet per Renfe per posar en marxa el dispositiu amb una inversió de 30 milions d’euros. Quan s’arrenca un pla de transport no saps com serà acollit: el bus no és el tren”, ha insistit. La realitat de desenes de milers de persones desplaçant-se de o cap a Barcelona des del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre posarà a prova tot aquest esforç a partir d’aquest dimarts a la matinada. Segons el secretari, el dispositiu s’ha treballat “sobre el terreny” a partir de diversos contactes els alcaldes, planificat “amb temps” i des de Rodalies. En aquest sentit, ha agraït als alcaldes la seva predisposició ha col·laborar. “Ja els vam dir que si haguéssim pogut evitar el tall ho hauríem fet, però és per millorar i s’ha de fer”, ha reblat.

El també exalcalde d’Irun, Santano assegura conèixer bé quines són les demandes i les necessitats de la ciutadania pel que fa al transport públic. També les de Renfe, com un dels seus màxims responsables. “No volem perdre la fidelitat dels seus viatgers i hem de donar un bon servei”, assegura. Creu que les obres en marxa a partir d’aquest dimarts han de permetre “modernitzar” la via “en tots els sentits”.

Plataforma d’alta velocitat

Entre els plans a “llarg termini” del ministeri de Transports es troba la construcció d’una nova plataforma ferroviària d’alta velocitat que uneixi Tarragona i Castelló, segons ha avançat Santano a la mateixa entrevista. Actualment, aquest tram del corredor mediterrani es troba ja desdoblat amb ample ibèric i es podria implantar un tercer fil, que en cap cas permetria les prestacions de l’alta velocitat per les característiques del traçat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia