Societat

"Sempre paguem els mateixos"

Transport

“Ja era hora que fessin aquesta targeta per als infants, tot i que al final no l’han fet gratuïta del tot i això em sembla malament”. Així opina la Cristina, una mare amb dos fills petits, l’endemà que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) aprovés la creació de la T-Infant, amb un cost anual de 35 euros, i la pujada significativa de preus de tots els bitllets l’any 2009. “De tota manera –manté la Cristina–, jo estalviaré força perquè tinc dos fills, un encara massa petit però l’altre no, que fan dos viatges en metro al dia”. Viu a Collblanc i du els nens a un col·legi concertat de la rambla de Catalunya: “De moment la petita encara no paga, però el gran gasta setmanalment una T-10. Jo m’he de comprar una T-50/30 perquè al dia faig, com a mínim, quatre viatges”, concreta. Ella, tot i que la targeta amb què pot fer 50 viatges en 30 dies li apujaran força (quasi dos euros), estalviarà. “No hauré de gastar tant amb les targetes del nen i d’aquí a un any amb les de la nena, que ja tindrà quatre anys i haurà de pagar”.

En canvi a qui no li sortirà gens a compte és a Isabel Rejinfo, una dona de nacionalitat sud-africana que viu a Barcelona amb els seus dos fills des de fa cinc anys. “Quina mala sort. Un dels nens ja té 13 anys i per tant no es podrà beneficiar de la targeta, i l’altre, que en té 18, tampoc. Així doncs, a casa, que cada setmana comprem una T-10 per cada un, en sortirem molt perjudicats”, explica. I diu que en un moment de crisi com aquest, això “no és just”.

Creu el mateix Isabel Reyes, que a més, assenyala que és un greuge comparatiu que a Barcelona tinguem el preu dels bitllets més alt que a Madrid.

També és de l’opinió que sempre paguem els mateixos Salvador Esteban, que és molt crític amb els polítics que decideixen “sistemàticament” apujar el cost de tots els serveis als ciutadans normals, que són els que “hem de tirar el país endavant”. Per Esteban no hi ha dret que en un moment de crisi “en comptes de congelar el preu dels transports, ens l’apugin”; en relació amb la creació de la T-Infant, pensa que és una vergonya que només l’hagin pensat per a menors fins als 12 anys. “Hauria de ser fins als 16”, diu. Aquesta és una opinió generalitzada: que el transport hauria de ser totalment gratuït fins que s’acabés l’escolarització obligatòria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

Creen les figures dels futbolistes Lamine Yamal i de l’anglès Jude Bellingham

torroella de montgrí
societat

L’Ajuntament millora la zona infantil de Grup Sant Daniel

girona

Amnistien dos condemnats a 8 mesos de presó pels aldarulls postsentència

girona
medi ambient

SOS Costa Brava denuncia que han arrencat de nou les balises de la Cala Vedell

Mont-rAs

Els turistes hi deixen diners

Girona
Joan, Josep i Jordi Roca
Propietaris del Celler de Can Roca

"Som molt afortunats de fer el que fem"

Sant Julià de Ramis
Sant Esteve de Llémena

L’atac en una granja eleva la preocupació per la inseguretat

SANT ESTEVE DE LLÉMENA
Glòria Bonal i Sarró
Mestra especialista de música

“L’escola que valora les arts és molt més completa”

Girona
Olot

El PSC d’Olot reclama la creació d’una quarantena de places públiques a les escoles bressol

Olot