Societat

societat

El tancament al trànsit al costat oest de la plaça Catalunya de Girona es “consolidarà” l’any que ve

Just l’endemà que els vehicles tornessin al vial oest de la plaça Catalunya, després de la finalització de la prova pilot que s’hi ha fet els últims dos mesos, l’equip de govern de Girona ha anunciat avui que té intenció de “consolidar” el tancament al trànsit rodat d’aquest costat de la plaça i convertir-lo en definitiu l’any que ve. Així ho ha indicat aquest matí, segons recull l’agència ACN, la tinenta d’alcaldia de Transformació Urbana, Cristina Andreu, que ha fet una valoració “molt positiva” de la prova pilot de dos mesos que s’hi va fer des del 16 de setembre passat i fins diumenge, acceptant que hi ha hagut alguns impactes negatius però que creu que són “reconduïbles”.

Redactant un projecte

Andreu ha explicat que els tècnics municipals ja han començat a redactar un projecte urbanístic perquè aquesta zona oest de la plaça sigui per a vianants de manera definitiva. El projecte, que Andreu confia que estigui acabat el primer semestre de l’any que ve, inclourà accions d’urbanisme tàctic i permetrà explorar tots els usos que pot tenir una plaça que el consistori vol potenciar com a “espai connector” entre el Barri Vell, l’Eixample i Vista Alegre. Haurà de definir, per exemple, si s’instal·len bancs, es pinten algunes zones o quines altres accions es poden fer per donar més ús als vianants.

Andreu ha insistit en el bon resultat de la prova pilot, que ha permès donar-hi “usos centrats en la ciutat”. Així, ha recordat que s’hi han fet activitats culturals i esportives, tallers escolars i també s’hi ha traslladat el mercat de brocanters. El consistori considera que aquesta activitat demostra que la pacificació del trànsit era “necessària” i ha ajudat a la ciutadania a descobrir “tots els usos” que pot tenir aquest espai tant cèntric.

Impactes negatius

Andreu admet que la prova pilot també ha tingut alguns “impacte negatius” però considera que són “reconduïbles”. Ha explicat que al principi van detectar algunes “tensions” per acumulació de trànsit a l’avinguda de Sant Francesc, però que al cap d’unes setmanes va disminuir. En aquest sentit, ha detallat, que una de les mesures que van prendre va ser modificar els semàfors que hi ha entre aquesta via i Jaume I per tal que els vehicles que venen de plaça de Catalunya “tinguin més temps” el semàfor en verd.

Andreu ha avançat que també estudiaran com millorar l’aparcament per a motos i en zones de càrrega i descàrrega. De fet, el consistori estan parlant amb els comerços de la zona i algunes empreses logístiques per veure com millorar la distribució dels vehicles a l’hora de portar mercaderia als establiments. “Es tracta d’un lloc molt complex”, ha afegit la tinenta d’alcaldia. Malgrat tot, confia en què en el projecte que presentin el 2025 incorpori millores que satisfacin a la majoria d’afectats.

Primer pas

Andreu considera el projecte que es farà per tancar de manera definitiva la zona oest de la plaça és “un pas més” en l’evolució de la plaça Catalunya cap a un espai per a vianants i que a la llarga caldrà altres accions urbanístiques, com ara ampliar les zones verdes. Ha descartat, això, sí qualsevol tall de circulació de moment en altres zones de la plaça perquè consideren que això “genera una dinàmica de mobilització” que cal veure com encaixa la resta de la ciutat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia