Societat

TMB adapta el centre de control del metro per a la circulació de trens sense conductor

Transports

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) no vol que l'engegada dels primers trams de la línia 9 del metro de la capital catalana els agafin desprevinguts; per això mateix la companyia ja ha iniciat les obres d'ampliació i reestructuració del Centre de Control del Metro (CCM) de la Sagrera.

Tant la línia 9 com la 10, que comparteixen alguns trams, estan dissenyades perquè els trens funcionin sense conductor, fet que requereix d'uns equipaments i uns sistemes de telecomunicacions en un espai diferenciat que no entren en les actuals instal·lacions que funcionen des del 1998.

Els treballs de reestructuració s'estan fent a l'edifici que la companyia té a la Sagrera. Amb aquestes obres, la sala passarà de tenir uns 360 metres quadrats a 800. La renovació suposa una inversió de quatre milions d'euros i es preveu que pugui estar plenament operativa el setembre del 2009.

Una de les novetats que incorporarà aquesta sala és que tindrà tres videowalls amb pantalles digitals per rebre informació en directe a través de les més de 2.500 càmeres de seguretat instal·lades en accessos, ascensors, escales, vestíbuls i andanes de les estacions. Per primer cop també es podrà rebre informació de les càmeres instal·lades a l'interior dels vagons.

L'estrena de l'ampliació de les instal·lacions de la Sagrera es farà segurament amb trens de la línia 9 i les proves es podrien començar a realitzar l'abril del 2009 en el tram entre Can Zam i Can Peixauet.

 

 

 



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.