Societat

societat

Barcelona es manté com la capital amb més inversió social per habitant

Un informe xifra en quasi 260 euros per habitant la despesa social, més del doble que la mitjana estatal

És un informe de l’Associació Estatal de Directores i Gerents de Serveis Socials (ADiGSS)

Barcelona es manté com la capital de l’Estat espanyol amb més inversió social per habitant, segons l’Associació Estatal de Directores i Gerents de Serveis Socials (ADiGSS). L’informe de l’entitat, que analitza els pressupostos que els ajuntaments de municipis de més de 20.000 habitants destinen a la partida de serveis socials i promoció social, situa a Barcelona al capdavant de les grans ciutats amb una inversió social de 259,33 euros per persona. Això és més del doble de la mitjana, que se situa als 102,12 euros per habitant, i molt per sobre dels 149,86 euros per persona de mitjana en inversió social entre les 50 capitals de província.

Per l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, “aquesta dada no és casualitat, sinó el resultat d’un compromís ferm per garantir els drets socials i construir una ciutat més justa i inclusiva. Aquesta inversió continuarà sent la partida més important del pressupost de l’Ajuntament el 2025, consolidant la prioritat en la lluita contra les desigualtats”, ha assegurat. Collboni ha afegit que “una ciutat pròspera no es mesura només pel seu creixement econòmic, sinó per la seva capacitat d’oferir igualtat d’oportunitats i garantir el benestar de tots els seus habitants”.

L’estudi, que es basa en els pressupostos liquidats que publica el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública, atorga a Barcelona l’Excel·lència Social 2023 per haver complert amb tots els requisits establerts per ADiGSS. Aquests criteris són acreditar durant el 2023 una inversió social per habitant superior a 200 euros, no reduir el pressupost social respecte a l’exercici anterior, que el pressupost liquidat en matèria social sigui més d’un 10% de la despesa total i que les dades apareguin al portal de transparència de la web municipal. En aquest sentit, Barcelona ha incrementat en un 3% el pressupost dels serveis socials fins a superar els 430 milions d’euros. La ciutat ja va ser premiada per l’ADiGSS per tenir la capacitat de tramitar ajudes d’emergència social en menys de 48 hores.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia