SAS, la propietària d'Spanair, afirma que no revisarà "de manera especial" la resta de MD-82
Sinistre aeri
El subdirector general d'Operacions d'Spanair, Javier Mendoza, ha confirmat que el comandant del vol JK 5022 va tornar l'avió a la porta d'embarcament abans d'iniciar la carrera per efectuar l'enlairament després de detectar i informar de "l'alt escalfament en una presa d'aire", i una vegada aïllat el problema, se li va autoritzar a què tornés a la pista d'enlairament al no detectar més anomalies.
En roda de premsa a Madrid, ha explicat que un cop revisada tota la documentació del problema per part dels tècnics d'Spanair després del sinistre no s'ha detectat cap "anormalitat" en la resolució presa per la tripulació i el personal de terra. "S'ha actuat segons els estàndards i procediments que marquen els manuals de l'avió", ha recalcat.
En referència als avions que Spanair tenia previst retirar de la seva flota, Mendoza ha detallat que la selecció d'aeronaus acabava "aquesta setmana", fet que no vol dir que l'avió estavellat fos un dels escollits per retirar.
Per la seva banda, Mats Jansson, president de la companyia escandinava SAS, propietària d'Spanair, ha rebutjat qualsevol especulació sobre les circumstàncies de l'accident i ha emplaçat al procés final de la investigació una vegada analitzades les caixes negres de l'avió.
Preguntat per si la companyia revisarà de manera especial els MD-82 d'Spanair, Jansson ha indicat que "no existeix cap raó, després d'analitzar la documentació de l'operació, per prendre aquesta mesura".