Societat

L’ampliació dels Ferrocarrils a Terrassa fa revisar 3.000 pisos

Infraestructures

Revisió a fons, a Terrassa. Abans que dues tuneladores comencin a perforar el subsòl, les vivendes afectades per les obres de la prolongació de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) són revisades minuciosament per tècnics especialitzats.

De moment, han visitat 1.900 habitatges dels 3.200 afectats, un 60 per cent del total, i no hi han trobat dèficits estructurals greus. Aquest és el primer pas per dotar Terrassa de tres noves estacions dels FGC i d’un enllaç amb la línia C-4 de Renfe.
Els inspectors van començar la campanya de revisions des dels dos extrems del traçat de l’obra. Les inspeccions avancen paral·lelament des de la rambla d’Ègara, a l’ala sud del futur túnel, i des de Can Roca, situat al nord.

Segons SGS Tecnos, empresa encarregada de les inspeccions, estan avançant segons el ritme previst i calculen acabar el juny del 2008. Els tècnics de l’empresa han vaticinat que poden sorgir certes dificultats en algunes cases abandonades del centre històric, encara pendents que s’hi facin més revisions.

El centre, al detall
Els blocs de cases del centre necessitaran una revisió estructural més detallada per poder-ne fer un diagnòstic total. No obstant, es preveu que “cap d’aquestes cases necessitarà una actuació especial de consolidació davant l’arribada de les dues tuneladores”, segons els mateixos inspectors.

El responsable de les obres subterrànies de la Generalitat, Jordi Jubany, ha reafirmat que “de moment no han trobat res que sigui realment preocupant per poder excavar el túnel” i que “l’excavació s’iniciarà el setembre del 2008”.

Noves estacions
La ciutat guanyarà tres noves estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya: la UPC-Vallparadís, l’estació del Nord i la Can Roca. També s’hi construirà el dipòsit de trens al final de línia, que tindrà una capacitat de fins a 8 combois, i el recinte d’extracció de les tuneladores a la rambla d’Ègara.

Les obres d’aquest projecte obligaran a tallar completament el trànsit rodat de la rambla a partir del proper mes de gener, durant un període d’onze mesos. Aquesta mesura ja ha provocat una reacció de preocupació entre els comerços i d’altres entitats afectades, per les pèrdues que els suposarà tenir a sobre les obres.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Terrassa està estudiant donar algun tipus d’ajudes directes o indirectes a les botigues i establiments situats a l’eix comercial de la ciutat. I també preveu elaborar un pla d’actuació per minimitzar l’impacte de les obres entre els comerciants.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Societat

Es disparen les denúncies per discriminació a Barcelona

Barcelona
xarxes socials

Instagram crea un nou “compte adolescent” amb control parental

barcelona
Societat

Mor Jaume Ribas, un dels últims faroners d’Eivissa i Formentera

Ryanair manté nou rutes hivernals a Girona però amb un 33% més de vols

GIRONA

El Ripollès instal·larà càmeres als accessos de la comarca

ripoll
europa

La CE demana prohibir en espais a l’aire lliure tabac i cigarretes electròniques

barcelona
salut

Es redueixen un 15% els treballadors que van amb cotxe a l'Hospital d'Olot

olot
Sanitat

El nou CAP Florida Sud de l’Hospitalet de Llobregat obrirà el dia 25

L’Hospitalet de Llobregat
MEDI AMBIENT

Neumàtics, plàstics i ferros, els principals residus del fons marí al port de la Ràpita

La Ràpita