Els manuals de Boeing no especifiquen com resoldre l'avaria que va causar l'accident de Spanair
Successos
Un nou informe de la comissió d'investigació d'accidents aeris del Ministeri de Foment, indica que els manuals de manteniment dels avions Boeing no especifiquen com solucionar l'incident que va ocasionar el sinistre de Spanair a l'aeroport de Barajas el 20 d'agost, ja que no tenen un apartat sobre els indicadors d'alta temperatura RAT (sobreescalfament d'una sonda) mentre l'aparell està a terra.
Boeing argumenta, però, que hi ha diverses seccions d'un dels capítols del manual que "serien d'utilitat per detectar l'origen d'aquesta avaria", segons ha avançat Catalunya Informació.
La investigació constata que "no hi havia uns passos a seguir per part del personal de manteniment, ni tan sols dins del mateix operador; passos que depenen de l'experiència pròpia del personal de manteniment". Així, s'exculparia els tècnics de manteniment que eren a Barajas el dia del sinistre, on van morir 154 persones i 18 més van quedar ferides de gravetat.
L'informe, amb data del 25 de febrer, recomana a la companyia Boeing que inclogui "les instruccions detallades per a la detecció de l'origen i resolució de l'avaria, l'escalfament en terra de la sonda de temperatura RAT".