Societat

L'Eixample tindrà una trama d'11 carrers de 30 km/h el 2010

Trànsit

L’Ajuntament de Barcelona preveu crear l’any vinent a l’Eixample una trama formada per onze carrers on la velocitat màxima serà 30 km/h. Delimitar una Zona 30 en aquest districte serà difícil, però no impossible. L’experiència pilot que es durà a terme al barri de la Plata, al Poblenou, amb un entramat de carrers similar, podria servir de model per fer-ho.

Les Zones 30 a l’Eixample “s’estan estudiant a petició veïnal, però encara no hi ha barris delimitats ni cap data d’execució”, va destacar el regidor. De moment, s’hi projecta una trama de carrers, que se sumaran a Enric Granados i Borrell, vies ja pacificades”, va puntualitzar. 
La Zona 30 que s’està creant al barri de la Plata servirà d’experiència pilot. Agafa dotze trams de carrer i està delimitada pels carrers de Llacuna, Llull, Badajoz i Taulat. És un dels nuclis més antics del Poblenou i és a tocar del cementiri Vell. Es farà en dues fases. La primera, iniciada l’abril del 2008, acabarà a l’octubre d’aquest any, i la segona començarà el novembre del 2009 i s’acabarà el gener del 2011.

La configuració de carrers de la Plata podria servir de model per estendre-la després a l’Eixample, un districte “on crear zones pacificades és difícil, perquè costa delimitar els carrers que no són xarxa bàsica”, va destacar Narváez.

L’objectiu de les Zones 30 creades i les que es crearan a Barcelona els propers dos anys és aconseguir una ciutat més confortable i tranquil·la, reduir l’accidentalitat, reforçar la seguretat viària i evitar que alguns conductors usin aquests carrers com a vies de pas per estalviar-se semàfors i anar més ràpid, va destacar el regidor.

Reducció de sinistralitat
Actualment, les Zones 30 abasten més de 40 quilòmetres, però a final d’any s’espera que n’arribin a cobrir fins a 210. L’objectiu és que tinguin 300 quilòmetres en un parell d’anys, segons l’àrea de Mobilitat. Una expansió d’aquesta magnitud es du a terme pels bons resultats obtinguts pel que fa a la disminució de la sinistralitat. Ha baixat un 12,7% a Sant Andreu, un 16,3% al barri de la Prosperitat, i un 13,4% al Poble-sec.

Durant el primer semestre del 2009 es crearan noves Zones 30 a Horta i es realitzarà una modificació al Poble-sec. Durant el segon semestre d’aquest any, es faran les dels barris del Putget i Farró, Sant Ramon, el Clot, el Camp de l’Arpa, els voltants de Gran Via-Guipúscoa, el Raval, el Gòtic i el Casc Antic. El 2010 també s’estendrà a Sarrià, les Tres Torres i Trinitat Vella.

Segons la normativa municipal del 2006, a les vies amb un únic sentit de circulació la velocitat permesa als vehicles no pot superar els 30 km/h, però pocs carrers estan senyalitzats i molts ciutadans desconeixen que hi regeix aquest límit i, per tant, circulen a més velocitat de la permesa. Narváez va assegurar que tots aquests carrers s’aniran senyalitzant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’emigrant barceloní té 30 anys

Barcelona
Miquel Brugat Vilanova
Alcalde de Peralada (Junts per Peralada i Vilanova)

“Hem hagut de frenar molts projectes arran de la sequera”

Peralada
societat

Barcelona destinarà 130 milions d’euros al nou Pla estratègic de ciència i innovació, el doble que a l’anterior

Barcelona
URBANISME

17,4 milions d’euros per renovar el túnel de la Rovira

bARCELONA

Presenten al·legacions a la modificació del PGOU del Campus de Salut

GIRONA
SOCIETAT

L’Ajuntament de Manresa condemna l’agressió transfòbica a l’estadi del Congost

Manresa
Cultura

Mor Josep Falguera, fundador de la companyia tèxtil Grup Falguera

HABITATGE

Un jutge reconeix el dret a compra de 168 pisos de lloguer assequible propietat d’Inmo Criteria

l’hospitalet de llobregat
TRANSPORTS

L’EMT introdueix el pagament amb targeta i mòbil als busos

Tarragona