Societat

L'experiència d'anar a comprar

Consum

Imaginar un carro de la compra que porti el compte del que el consumidor ha gastat, li mostri el millor recorregut per arribar als productes que necessita o l'informi de les promocions de l'establiment sembla ciència-ficció, però en pocs anys podria ser una realitat. De moment, l'associació de fabricants i distribuïdors AECOC i l'empresa de serveis i solucions tecnològiques Wipro han presentat el prototip d'aquest carro intel·ligent, capaç de convertir-se en el millor amic del comprador.

Això vol dir que, en un futur proper, anar a comprar serà tota una experiència. A través d'una pantalla tàctil el client podrà introduir el seu nom d'usuari i rebre una atenció personalitzada que l'ajudarà a controlar la despesa i a estalviar. Entre altres coses, l'aparell recordarà els productes adquirits en altres ocasions i l'informarà del contingut del carro, i si hi ha un producte més barat equivalent al que el consumidor ha introduït a la llista virtual, l'hi comunicarà. A més, l'aparell també inclou un llistat de receptes de cuina que, quan el consumidor en seleccioni una, rebrà el llistat de tot el que ha de comprar per elaborar el plat.

Tot això és possible gràcies a l'aplicació d'una tecnologia amagada sota les sigles EPC, un codi que, introduint un petit xip, permet identificar de manera inequívoca i a distància qualsevol producte. "Es tracta del relleu generacional del codi de barres", assegura Jordi Mur, director d'identificació automàtica d'AECOC.

Grocer, el nom que s'ha donat al carro, ofereix avantatges als clients, "que gaudiran de l'experiència d'anar a comprar", però també als comerciants, que coneixeran millor les preferències i hàbits del consumidor i, per tant, "es millorarà el procés de fidelització", explica Carlos Ponce, responsable de mercat de l'empresa Wipro. Els pares de l'aparell van insistir que "registrar-se és una opció, ja que també es podrà utilitzar sense necessitat d'identificar-se".

Però per a aquells que no volen mantenir l'anonimat, el sistema els permetrà, fins i tot, xatejar amb altres compradors i rebre atenció personalitzada dels venedors de l'establiment a través de la pantalla. De moment, però, es tracta d'un prototip que no té per finalitat "una comercialització imminent".



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.