Societat
Rodalies busca la fórmula per posar trens semidirectes
L'entrada de Renfe a l'ATM farà que es modifiquin les corones tarifàries de les línies de rodalia. Es crearà una nova web i un telèfon d'atenció i el nou logotip serà taronja
Piano, piano si va lontano. El refrany italià reflecteix millor que qualsevol altre la predisposició que ara mateix tenen la Generalitat i Renfe d'arribar lluny en la seva col·laboració.
Prova d'això és la sintonia que ahir van mostrar els representants de l'operadora, encapçalats pel seu president, Teófilo Serrano, amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.
Renfe i la Generalitat van constituir l'òrgan que tutelarà el traspàs i que també s'encarregarà de planificar i implantar les millores a la xarxa.
No hi haurà grans canvis a curt termini, però la intenció dels nous responsables de Rodalies Catalunya -el nom comercial que adoptarà al final del procés l'operadora- és fer alguns retocs en el servei abans de finalitzar el primer any.
Una xarxa col·lapsada
En concret, s'està estudiant la creació trens semidirectes en algunes línies. Tot i que la xarxa està actualment molt col·lapsada, hi ha diverses fórmules per augmentar la velocitat dels trens. El primer de tots és una millor coordinació d'horaris, de manera que els trens que surtin de ciutats grans com Mataró o Sabadell puguin avançar altres combois que parin a les estacions intermèdies. Sobre la taula també hi ha la possibilitat que en línies com la del Maresme els trens parin aleatòriament cada dues estacions. D'aquesta manera es reduiria el temps de viatge. Per crear aquests nous serveis i modificar-ne d'altres, el govern disposa de 50 milions aquest 2010 i 58 per al 2011 pactats amb el govern de l'Estat durant les negociacions del traspàs.
El fet que Rodalies passi a mans de la Generalitat comportarà que Renfe s'incorpori a l'ATM. D'aquesta manera la xarxa de Rodalies s'incorporarà a les corones tarifàries del sistema integrat. Això permetrà corregir la diferència de preu que hi ha ara entre el servei de la companyia i l'integrat per a viatges de distància semblant.
Però abans de tot això els usuaris notaran altres canvis. El primer serà la nova pàgina web, que es posarà en marxa el mes de febrer. Un mes més tard s'estrenarà un nou telèfon d'atenció als usuaris lligat al 012. Paral·lelament es presentarà la nova imatge corporativa que adoptaran els trens de rodalia, on el color predominant serà el taronja en lloc del vermell.
Prova d'això és la sintonia que ahir van mostrar els representants de l'operadora, encapçalats pel seu president, Teófilo Serrano, amb el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal.
Renfe i la Generalitat van constituir l'òrgan que tutelarà el traspàs i que també s'encarregarà de planificar i implantar les millores a la xarxa.
No hi haurà grans canvis a curt termini, però la intenció dels nous responsables de Rodalies Catalunya -el nom comercial que adoptarà al final del procés l'operadora- és fer alguns retocs en el servei abans de finalitzar el primer any.
Una xarxa col·lapsada
En concret, s'està estudiant la creació trens semidirectes en algunes línies. Tot i que la xarxa està actualment molt col·lapsada, hi ha diverses fórmules per augmentar la velocitat dels trens. El primer de tots és una millor coordinació d'horaris, de manera que els trens que surtin de ciutats grans com Mataró o Sabadell puguin avançar altres combois que parin a les estacions intermèdies. Sobre la taula també hi ha la possibilitat que en línies com la del Maresme els trens parin aleatòriament cada dues estacions. D'aquesta manera es reduiria el temps de viatge. Per crear aquests nous serveis i modificar-ne d'altres, el govern disposa de 50 milions aquest 2010 i 58 per al 2011 pactats amb el govern de l'Estat durant les negociacions del traspàs.
El fet que Rodalies passi a mans de la Generalitat comportarà que Renfe s'incorpori a l'ATM. D'aquesta manera la xarxa de Rodalies s'incorporarà a les corones tarifàries del sistema integrat. Això permetrà corregir la diferència de preu que hi ha ara entre el servei de la companyia i l'integrat per a viatges de distància semblant.
Però abans de tot això els usuaris notaran altres canvis. El primer serà la nova pàgina web, que es posarà en marxa el mes de febrer. Un mes més tard s'estrenarà un nou telèfon d'atenció als usuaris lligat al 012. Paral·lelament es presentarà la nova imatge corporativa que adoptaran els trens de rodalia, on el color predominant serà el taronja en lloc del vermell.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.