Societat

La gestora del tramvia insisteix a dir que el més "lògic" és connectar l'avinguda Diagonal

L'empresa nega que aquesta proposta generi una barrera rígida a una de les principals artèries de Barcelona

Tram, que gestiona el tramvia de Barcelona, considera després de la consulta de la reforma de l'avinguda Diagonal, que "l'actuació més lògica i eficient" és connectar el tramvia per aquesta via, explica el director general adjunt de l'empresa, Joan Carsi. En el referèndum, a prop del 80% dels votants va tombar aquesta possibilitat.

Carsi creu que l'estat actual de la Diagonal portarà al col·lapse, el que al seu parer farà veure la necessitat del tramvia i de reduir els cotxes. Altres opcions, "no són tan eficients".

Davant de les veus que han vist el tramvia com una barrera per la seva rigidesa, es pregunta: " Què és més barrera, un tramvia cada tres minuts o 80.000 cotxes? ". "Continuem creient que s'ha de fer, sense cap dubte". A més, insisteix que l'haurà d'abordar qualsevol govern que sorgeixi de les eleccions municipals de 2011.

Tram projecta quatre línies per la Diagonal reformada, amb freqüències de 3 minuts. Els seus arguments proconnexió inclouen el cost, de 20 milions d'euros el quilòmetre, davant dels 160 del del metre sense conductor tipus L9, i que és l'única manera econòmica de moure 13.000 viatgers en hora punta en els dos sentits.

Mentre la connexió per la Diagonal s'ajorna 'sine die', Tram segueix amb els seus projectes per a les línies existents, el Trambaix i el Trambesòs, que mantenen la tendència dels últims mesos de guanyar viatgers malgrat la crisi. El 2009, va pujar en 800.000, un 3,4% més.
en a les claraboies.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.