Societat
El nou aeroport obre les portes del cel a Lleida
La Generalitat també s’estrena en la gestió d’una instal·lació que el 5 de febrer rebrà el primer vol · L’objectiu és transportar mig milió de passatgers en 10 anys
ILD és el nou destí aeroportuari català. Lleida entra avui amb aquest codi internacional que recorda la Ilerda romana al transport aeri de passatgers i mercaderies. I ho fa amb el nou aeroport Lleida-Alguaire, el primer que construeix i gestiona la Generalitat en una prova de foc del model aeroportuari que proposa el govern català, és a dir, una gestió privada i una direcció estratègica amb participació del territori.
L’estrena de l’aeroport es produeix just un segle després del primer aterratge a Lleida d’una aeronau i de la pèrdua de grans oportunitats per mantenir una activitat aeronàutica que a principis del segle XX va ser important a Lleida igual que a Barcelona, Manresa, Sabadell i Figueres.
El govern de Pasqual Maragall va prendre una decisió estratègica i d’equilibri territorial el 2004 perquè Ponent tingués, ara sí, el seu aeroport a Alguaire. Han passat sis anys de la presa de la decisió i una inversió de 95 milions. Un projecte molt pensat en la seva arquitectura, integrada en un altiplà de secà, i pel que fa al model d’explotació, que vol fer un camí pausat però segur.
Els primers vols comercials seran el 5 de febrer amb Vueling, que viatjarà els caps de setmana a París i Palma. El 2 d’abril s’hi afegirà Ryanair amb destins a Milà (Bèrgam) i Frankfurt (Hahn). A partir d’aquí, hi ha negociacions amb altres companyies (Spanair, Pyrenair i de xàrters) i amb un objectiu clar: ser l’aeroport dels Pirineus i involucrar l’empresariat en el desenvolupament del transport de mercaderies per arribar a les 3.500 tones en 10 anys. L’aviació privada, corporativa i esportiva operarà en mesos, i superar l’Espai Schengen per captar rutes britàniques i de països de l’Est és l’altre gran repte per a aquest primer any.
La pista té 2.500 metres de llarg i 61 d’amplada i permet 16 moviments per hora; la terminal disposa de 3.300 metres quadrats i l’empresa que exploti l’aeroport haurà d’assumir el desenvolupament d’una ciutat aeroportuària de 55 hectàrees dins les 365 de tota l’àrea del complex.
La fita, segons el pla de viabilitat, és arribar enguany als 75.000 passatgers i 1.059 vols, assolint el mig milió d’usuaris i 8.000 operacions en 10 anys i aconseguir el milió de passatgers el 2040. L’aeroport engegarà amb pèrdues (4,7 milions) però l’any 2018 es calcula deixar els números vermells i generar un impacte econòmic de 47 milions al territori, a més de crear un miler de llocs de treball en 10 anys.
L’estrena de l’aeroport es produeix just un segle després del primer aterratge a Lleida d’una aeronau i de la pèrdua de grans oportunitats per mantenir una activitat aeronàutica que a principis del segle XX va ser important a Lleida igual que a Barcelona, Manresa, Sabadell i Figueres.
El govern de Pasqual Maragall va prendre una decisió estratègica i d’equilibri territorial el 2004 perquè Ponent tingués, ara sí, el seu aeroport a Alguaire. Han passat sis anys de la presa de la decisió i una inversió de 95 milions. Un projecte molt pensat en la seva arquitectura, integrada en un altiplà de secà, i pel que fa al model d’explotació, que vol fer un camí pausat però segur.
Els primers vols comercials seran el 5 de febrer amb Vueling, que viatjarà els caps de setmana a París i Palma. El 2 d’abril s’hi afegirà Ryanair amb destins a Milà (Bèrgam) i Frankfurt (Hahn). A partir d’aquí, hi ha negociacions amb altres companyies (Spanair, Pyrenair i de xàrters) i amb un objectiu clar: ser l’aeroport dels Pirineus i involucrar l’empresariat en el desenvolupament del transport de mercaderies per arribar a les 3.500 tones en 10 anys. L’aviació privada, corporativa i esportiva operarà en mesos, i superar l’Espai Schengen per captar rutes britàniques i de països de l’Est és l’altre gran repte per a aquest primer any.
La pista té 2.500 metres de llarg i 61 d’amplada i permet 16 moviments per hora; la terminal disposa de 3.300 metres quadrats i l’empresa que exploti l’aeroport haurà d’assumir el desenvolupament d’una ciutat aeroportuària de 55 hectàrees dins les 365 de tota l’àrea del complex.
La fita, segons el pla de viabilitat, és arribar enguany als 75.000 passatgers i 1.059 vols, assolint el mig milió d’usuaris i 8.000 operacions en 10 anys i aconseguir el milió de passatgers el 2040. L’aeroport engegarà amb pèrdues (4,7 milions) però l’any 2018 es calcula deixar els números vermells i generar un impacte econòmic de 47 milions al territori, a més de crear un miler de llocs de treball en 10 anys.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.