Societat

Fluïdesa als taulells de facturació i petits problemes tècnics en la inauguració de la nova terminal del Prat

El primer vol que ha sortit des de la nova terminal T1 ha arribat puntualment a Barajas, tot i que s'ha enlairat amb uns 10 minuts de retard perquè hi havia ocells a la pista

L'aerolínia Spanair ha estrenat a un quart de set del matí d'aquest dimecres la terminal T1 del Prat. L'activitat a la nova terminal es desenvolupa amb plena normalitat. Segons ha explicat el director de l'oficina de transició d'Aena, Ángel Gallego, "tot està sortint molt bé, segons el que estava previst, la puntualitat de les operacions és superior al 90%. Cap incidència".

El primer vol
El primer vol que ha sortit des de la nova terminal del Prat ha arribat puntualment a Barajas, tot i que s'ha enlairat amb uns 10 minuts de retard perquè hi havia ocells a la pista. A l'interior de l'aeronau de Spanair, cares somrients en les primeres files que ocupava la plana directiva de la companyia, encapçalada pel president Ferran Soriano, que ha brindat amb cava català per celebrar la fita històrica. Un cop a Madrid, Soriano s'ha mostrat "molt content" que tot hagi anat bé, malgrat "l'anècdota dels ocells", i ha indicat que Spanair operarà 122 vols cada setmana des del Prat. Els primers passatgers que han trepitjat la T1 s'han mostrat sorpresos per les seves dimensions.

L'anècdota del primer vol l'ha protagonitzat una bandada d'ocells que s'han instal·lat a la pista quan l'aeronau, que havia sortit amb puntualitat britànica de la nova terminal, es disposa a enlairar-se. El missatge del comandant per megafonia anunciant que s'estava esperant que els operaris "espantessin" els ocells ha despertat somriures entre els passatgers del vol, ocupat principalment per periodistes i directius de Spanair.

L'anècdota ha retardat poc més de 10 minuts la sortida, un temps que el comandant ha recuperat durant el trajecte fent que l'avió arribés a destí amb puntualitat.

Petiteses a la T1
Petits problemes tècnics i informàtics han estat les úniques incidències que s'han registrat en els taulells de facturació de les diferents companyies aèries instal·lades a la nova terminal de l'aeroport de Barcelona, en què aquest matí amb prou feines s'han produït cues per facturar.

Un portaveu de Spanair, que avui operarà un total de 128 vols des de la terminal T1, ha assegurat que la facturació ha funcionat fins ara "com la seda", ja que no s'ha registrat cap problema important fins ara.

L'únic incident s'ha produït a la zona d'embarcament, on a les pantalles d'algunes portes no hi apareixia el logotip de la companyia, sinó el d'Aena, cosa que ha confós alguns usuaris.

Una altra aerolínia que ha tingut alguns problemes de caràcter tècnic d'escassa transcendència ha estat US Airways. Mar Ramírez, supervisora de la companyia, ha assenyalat que la mida d'algunes etiquetes de facturació dels equipatges no es corresponia amb les impressores instal·lades en els taulells, a causa d'una partida de paper incorrecta. El problema, en qualsevol cas, ha estat "puntual" i ha quedat solucionat "ràpidament", una vegada canviades les etiquetes defectuoses.

De la seva banda, alguns problemes informàtics han afectat la companyia Singapore Airlines, que aquest matí ha efectuat el primer vol transoceànic des de la nova terminal barcelonina, amb destí Singapur.

Altres aerolínies que des d'avui estan instal·lades a la nova terminal són Lufthansa, Swiss Airways i la portuguesa Tap, que asseguren que no han tingut cap problema i han destacat la fluïdesa en les facturacions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.