Societat

Invasions sobre rodes en espais per a vianants

La notícia del lector

A dues bandes. De dos en dos. Per sorpresa. Alguns dels veïns que viuen en carrers que s'han convertit en espais amb prioritat per a vianants se senten "decebuts amb els efectes secundaris" d'aquestes mesures, que han suscitat problemes per als quals no estaven preparats.

Així ho denuncia, per exemple, el president de la comunitat de veïns del número 11 del carrer Santjoanistes, al barri del Farró de Barcelona, que està convençut que les noves mesures estan passant factura al paviment.

En aquest cas, el problema és que, des que a finals del 2006 es va instal·lar un piló retràctil a la confluència de Santjoanistes amb Vallirana i es van posar al mateix nivell voreres i calçada per pacificar el trànsit, això permet que hi hagi estacionats dos vehicles en paral·lel. Ho admet a la pràctica, però s'ha de tenir en compte que un dels dos ocupa la part que correspon a la vorera.

Els veïns ja han fet arribar la seva queixa a al consistori sobre "el mal estat del carrer i de les façanes d'alguns edificis -algunes es van fer malbé els primers dies de funcionar el nou sistema-, com a conseqüència del trànsit de cotxes".

Denuncien, també, que el piló no impedeix que les motos passin pel carrer sense respectar els horaris de càrrega i descàrrega i sense tenir la targeta necessària, i els que hi passen més hores, com la Maria Rosa, que treballa en un restaurant d'aquest tram, expliquen que la falta de costum d'alguns conductors "fa que sovint hi hagi accidents, perquè passen darrere del cotxe del davant, i tenim el carrer paralitzat llargues estones, cosa que se suma als clàxons i les cues que provoquen els vehicles desinformats".

Millores previstes
Tot i així, des del districte de Sarrià-Sant Gervasi remarquen que no han rebut queixes del sistema durant els últims mesos i valoren molt positivament la progressiva adaptació dels veïns a aquest nou sistema. Avancen, a més, que a curt termini hi ha presvistes millores al carrer de la Gleva i que s'està estudiant un projecte similar per a Santjoanistes.

Al carrer Perill de Gràcia, en canvi, el problema és de direccions. Molts vehicles, sobretot motos, que baixen per Torrent de l'Olla fan cas omís al senyal de prohibit passar i agafen el carrer al revés per escurçar camí. En aquest tram hi ha un gimnàs i un taller de motos, i veïns com el Joan Roca expliquen que "no saps mai per on et sortirà un cotxe".

Aquesta informació ha estat elaborada gràcies a Valentí Lloro, veí del Farró, i Joan Roca, veí de Gràcia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
INFRAESTRUCTURES

Acciona pagarà finalment els afectats per les esquerdes del túnel del Coll de Lilla

Montblanc

L’Ajuntament reobre l’espai d’esbarjo per a gossos de la Devesa

girona
societat

165 municipis comptaran amb oficines bancàries mòbils al setembre

girona
educació

Prop de 400 obres de millora i retirada d’amiant en escoles a l’estiu

barcelona
INFRAESTRUCTURES

El pantà de Guiamets connectarà amb el riu Ebre el maig del 2025

Guiamets
societat

Es rebaixa el nombre d’aturats al municipi en un centenar de persones

salt
URBANISME

La millora del parc de la Ciutadella costarà nou milions

Barcelona
urbanisme

Construiran 271 habitatges protegits més al Parc de l’Alba

Cerdanyola

Acrediten el Trueta per al tractament quirúrgic del càncer d’ovari avançat

GIRONA