Societat
Nova proposta per ampliar el soterrament de la MAT
Entitats gironines veuen viable que els cables passin sota terra de Bescanó a Santa Llogaia
Les entitats integrades al Consell d’Iniciatives Locals per al Medi Ambient de les Comarques de Girona (CILMA), entre les quals hi ha ajuntaments, consells comarcals i la Diputació, no es conformen amb la proposta de soterrar el tram fronterer de la interconnexió elèctrica de molt alta tensió (MAT) entre Santa Llogaia i Baixàs. Després de mesos d’estudis, el CILMA va presentar ahir un nou informe tècnic que considera viable el soterrament del tram de Bescanó a Santa Llogaia (40 km) i el ramal de Riudarenes (20 km). Segons l’informe, aquesta ampliació del tram que cal soterrar és tècnicament viable, tot i reconèixer que la seva execució suposaria multiplicar per sis el cost del projecte actual de la MAT aèria.
Més econòmic
Lluís Lloret, president del CILMA, va destacar ahir que el projecte de línia aèria és més econòmic perquè “no preveu els costos indirectes” de l’obra, com la caiguda del valor que experimentarien els terrenys afectats per l’estesa d’una línia de molt alta tensió.
Basant-se en una “anàlisi exhaustiva de la viabilitat tècnica, elèctrica, constructiva, mediambiental, d’implantació territorial i econòmica”, l’informe conclou que el tram de Bescanó a Santa Llogaia es podria fer amb una galeria soterrània que es podria construir aprofitant els corredors d’infraestructures ja existents, com l’autopista AP-7 i la N-2. Aquest sistema de construcció, a més, permetria aprofitar l’actual subestació de Sant Julià de Ramis i, així, evitar la construcció d’una nova subestació en aquest punt. Pel que fa al ramal de Riudarenes, l’informe proposa una alternativa soterrània que combinaria galeries i rases. Entre els avantatges del soterrament, l’informe destaca el menor impacte ambiental i la reducció del risc d’incendis.
El CILMA presentarà el seu nou informe a tots els ajuntaments de les comarques de Girona, al govern i al Parlament. Lloret va destacar que esperen rebre el suport tant dels municipis directament afectats com dels que no es troben en la zona d’influència, i va demanar una “implicació contundent” per part del govern.
Més econòmic
Lluís Lloret, president del CILMA, va destacar ahir que el projecte de línia aèria és més econòmic perquè “no preveu els costos indirectes” de l’obra, com la caiguda del valor que experimentarien els terrenys afectats per l’estesa d’una línia de molt alta tensió.
Basant-se en una “anàlisi exhaustiva de la viabilitat tècnica, elèctrica, constructiva, mediambiental, d’implantació territorial i econòmica”, l’informe conclou que el tram de Bescanó a Santa Llogaia es podria fer amb una galeria soterrània que es podria construir aprofitant els corredors d’infraestructures ja existents, com l’autopista AP-7 i la N-2. Aquest sistema de construcció, a més, permetria aprofitar l’actual subestació de Sant Julià de Ramis i, així, evitar la construcció d’una nova subestació en aquest punt. Pel que fa al ramal de Riudarenes, l’informe proposa una alternativa soterrània que combinaria galeries i rases. Entre els avantatges del soterrament, l’informe destaca el menor impacte ambiental i la reducció del risc d’incendis.
El CILMA presentarà el seu nou informe a tots els ajuntaments de les comarques de Girona, al govern i al Parlament. Lloret va destacar que esperen rebre el suport tant dels municipis directament afectats com dels que no es troben en la zona d’influència, i va demanar una “implicació contundent” per part del govern.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.