Societat

Un examinador i un pilot moren en estavellar-se una avioneta en una finca particular a Sant Pere de Vilamajor

Les dues víctimes tenien molta experiència i s'investiga una possible aturada del motor com a causa de l'accident

Un examinador i un pilot experimentat que estava a punt de convertir-se en instructor han mort aquest dimarts al matí en l'accident d'una avioneta a Sant Pere Vilamajor. Tots dos eren pilots "experimentats", segons experts que els coneixien, però tot i així l'aparell amb què anaven s'ha precipitat al jardí d'una finca particular sense una causa clara.

Segons l'expert en tasques aèries del Col·legi Oficial de Pilots d'Aviació Comercial Miguel Ángel San Emeterio, una de les víctimes era pilot d'una companyia i s'estava preparant  per ser instructor amb aquest tipus d'avioneta.

L'altra víctima era un examinador reconegut per l'administració "amb força experiència", tot i que encara no ha transcendit la identitat de tots dos.

Segons San Emeterio, que ha declinat valorar les possibles causes del sinistre, la seguretat en aquest tipus de vols depèn en gran part de la inspecció i el control, i de la revisió dels procediments de formació.

Aviació Civil ha iniciat una investigació per aclarir les causes de l'accident, i segons les primeres informacions, els tècnics estudien la possibilitat que els motors patissin una aturada, segons ha explicat el regidor de Transport de l'Ajuntament de Sant Pere, José Luis Bosque.

Pel que fa a l'accident de l'helicòpter d'ahir que tornava d'extingir un incendi a Mollet del Vallès, en què van morir els dos ocupants, San Emeterio ha assenyalat que en aquest tipus de vols és molt important tenir en compte el descans dels pilots i les situacions d'estrès a les quals estan sotmesos.

"Cada accident és una cadena d'errors que són importants per a la investigació", ha dit, entre ells, la fatiga, la falta d'equipaments de protecció individual o la falta d'un lloc adequat per descansar.

San Emeterio ha criticat que a vegades els pilots que es contracten per a les campanyes antiincendis d'estiu només treballen de manera estacional, durant tres mesos, una cosa que "preocupa", ja que són pilots que han de treballar en moments d'altes temperatures, forts vents i falta de visibilitat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA

Tallen l’R13 i l’R14 entre Vimbodí i l’Espluga del Francolí per un atropellament

VIMBODÍ
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona