Societat

Les rebaixes d’estiu donen una treva als comerciants

La Confederació de Comerç calcula que s’arribarà al mateix volum de negoci que l’any passat. Els botiguers confien que les vendes de tardor siguin millors que les del 2008

Les rebaixes d’estiu, que s’acaben dimarts, han donat una treva als comerciants aclaparats per un any de poques vendes. Després de molts mesos de fortes caigudes, el consum es va recuperar una mica sobretot els primers quinze dies de juliol, coincidint amb el començament de les rebaixes d’estiu. El president de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile, calcula que s’haurà arribat al mateix volum de negoci que l’any passat.

En la mateixa línia, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Joan Mateu, les qualifica de “ni bones, ni dolentes, sinó dins de la normalitat esperada”. En el cas de Barcelona, els botiguers reconeixen que fins i tot s’ha venut una mica més que altres anys per la senzilla raó que molta gent ha passat les vacances a casa.
No és tan optimista Jordi Rotllan, el president de la Fundació Comerç Ciutadà, que aplega els botiguers de diferents capitals de comarca: “Si tens una temporada dolenta no pots esperar que les rebaixes siguin bones”. Admet, de totes maneres, que els primers deu dies de rebaixes es va notar molt de moviment i que a partir de llavors les vendes es van tornar a alentir.

Rotllan considera que ni tan sols retallades de preus al 70% fan augmentar gaire les vendes en una època de crisi: “Quan la gent no vol o no pot gastar li és igual el preu”. Fraile, en canvi, considera que les agressives rebaixes han afavorit clarament la recuperació del consum. “Cada vegada hi ha més compradors que s’esperen a les rebaixes per comprar roba de marca i de qualitat a preus més assequibles”, assegura el president de la Confederació de Comerç.

A la pregunta de què passarà a partir d’ara, els representants dels botiguers admeten que la situació no serà fàcil, però també confien que els consumidors ja no es deixin espantar tant per les notícies constants referides a la crisi, que s’estengui el missatge que el pitjor ja ha passat i que hi hagi més interès per comprar. “Al setembre, el retorn a l’escola activa les vendes, però no esperem un gran octubre ni un gran novembre”, augura Rotllan, mentre que Mateu espera que aquest any l’impuls dels compradors s’activi una mica abans de Nadal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.