Societat

Adif inicia la construcció del túnel de Figueres de la línia del TGV

Infraestructures

Adif ha iniciat la construcció de túnel de Figueres, del tram Borrassà-Figueres de la línia del TGV. Les obres s'han iniciat amb l'excavació de la boca nord del túnel i del 'emboquille' sud, que té una longitud de 1.750 metres.

El tram Borrassà-Figueres fa 7,48 quilòmetres i transcorre pels termes municipals de Borrassà, Santa Llogaia d'Alguema, Vilafant, Figueres, i Llers; i les obres de la plataforma tenen un pressupost de més de 77 milions.

L'excavació del túnel, que té una secció lliure de 86 metres quadrats, es farà en mina mitjançant un procediment consistent en la perforació amb mitjans mecànics o altres mètodes.

Després de l'excavació, s'executa el sosteniment de la secció excavada mitjançant la col·locació de peces metàl·liques pesades, denominades cintres, i posteriorment es duu a terme una projecció de formigó, de 350 quilos/cm2 de resistència, armat amb fibres metàl·liques, i amb espessors d'entre 20 i 35 centímetres, segons les característiques del terreny travessat.

A més del túnel de Figueres, el tram Borrassà-Figueres compta amb altres infraestructures singulars, entre les quals destaca un Lloc d'Avançament i Estacionament de Trens (PAET), emplaçat a la boca sud del túnel, i cinc viaductes; sobre l'accés Figueres Sud (50 metres), sobre la Riera d'Alguema (245 metres), sobre el Rec Aragal (245 metres), sobre el riu Manol (125 metres) i sobre la Riera de Figueres (30 metres). També destaquen dues estructures de permeabilitat, de 105 i 75 metres de longitud respectivament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.