Societat

Consum ja ha atès més d'11.000 consultes i ha tramitat 332 reclamacions per l'apagada de Barcelona

UNA AVARIA HISTÒRICA

L'Agència Catalana de Consum ja ha atès 11.144 consultes i ha cursat 332 reclamacions d'afectats pel tall de subministrament elèctric del 23 de juliol a la ciutat de Barcelona. Així s'ha informat durant la reunió que ha mantingut aquest dimecres el grup de seguiment de l'apagada, creat al sí del Departament d'Economia i Finances.

En la reunió, presidida pel conseller Antoni Castells, s'ha constatat la desconnexió de tots els grups electrògens instal·lats per donar servei a la xarxa i l'estat de les obres per al restabliment de la normalitat en el subministrament d'electricitat. A hores d'ara, el Departament no descarta reclamar més informació per a la instrucció de l'expedient informatiu obert arran de l'apagada. L'informe, elaborat per la Direcció General d'Energia i Mines haurà de delimitar els fets que van succeir en totes les instal·lacions afectades per l'incident i en determinarà les causes.

Un dels punts que s'estan analitzant és la caiguda del cable de 110 kV sobre la subestació de Collblanc. El cable s'ha enviat al Laboratori General d'Assaigs i Investigacions per comprovar-ne l'estat i estudiar-ne el trencament.

Així mateix, s'analitzarà el temps de reposició del subministrament als clients alimentats per les subestacions de Collblanc, Urgell i Maragall, i els recursos emprats per solucionar l'incident.

En aquest sentit, la Direcció General d'Energia i Mines va requerir, el passat 24 de juliol, informació sobre l'estat de la xarxa i la seva explotació a les dues companyies elèctriques implicades en el servei (Fecsa Endesa i Red Eléctrica de España). Un cop rebuda aquesta informació, el passat 3 d'agost es va sol·licitar a les dues operadores informació addicional, que ja ha estat entregada.

La Direcció General d'Energia i Mines ja ha començat a estudiar aquestes dades i a efectuar les seves pròpies anàlisis, que conformaran el cos de l'expedient informatiu. Tot i això no es descarta que es pugui requerir més informació a les companyies implicades. En les seves conclusions, l'expedient informatiu establirà les preceptives responsabilitats i determinarà l'obertura del corresponent expedient sancionador.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Òscar Escuder
President de Plataforma per la Llengua

“Hem de revertir la tendència del baix ús social del català”

Barcelona

Malgrat, exemple per a Greenpeace

Malgrat de Mar
LA crònica

Bronzo, on es pot tastar Venècia sense sortir de Barcelona

BANYOLES

Impulsen un manifest perquè el Monestir de Sant Esteve passi a ser de la ciutat

BANYOLES
sanitat

L’OMS declara la verola del mico emergència internacional de salut pública

barcelona
meteorologia

Protecció Civil manté l’alerta per pluges, que poden ser localment intenses

Barcelona
CASSÀ DE LA SELVA

Inundacions en el dia més plujós des del temporal Glòria

CASSÀ DE LA SELVA

Més de 150 visualitzacions en els continguts de la nova app “Platges i litoral”

palafrugell
successos

Detingut a Lleida per l’estafa de l’estampeta

Lleida