Societat
El Bicing canvia per evitar que els turistes l'agafin
LAjuntament de Barcelona eludeix enfrontar-se amb les empreses de lloguer de bicicletes
Des de diumenge els usuaris del Bicing han d’esperar deu minuts cada cop que aparquen la bicicleta per agafar-ne una altra. Aquesta és la primera mesura que aprova Barcelona Serveis Municipals (BSM) per evitar l’ús lúdic o turístic del Bicing. BSM, que és una empresa propietat de l’Ajuntament, ha cedit a les fortes pressions de les empreses privades de lloguer de bicicletes, que acusaven el consistori de competència deslleial.
Tot i que el Bicing només és gratuït durant la primera mitja hora, quan s’està a punt de complir el temps molts usuaris canvien la bicicleta en qualsevol dels aparcaments i segueixen el seu trajecte turístic. La mesura propugnada ara per BSM intenta assegurar que el sistema públic de bicicletes tingui només l’ús per al qual ha estat concebut, com a servei de mobilitat.
Una altra de les mesures per evitar que els turistes s’inscriguin en el sistema, que té un cost de només 24 euros l’any, ha estat eliminar la versió en anglès de la pàgina web. Amb aquestes dues decisions l’Ajuntament ha aconseguit frenar els empresaris de lloguer de bicis, que, agrupats en l’associació Bicitours, havien amenaçat d’interposar una denúncia als tribunals per competència deslleial.
Un canvi amb problemes
Canviar el sistema informàtic perquè bloquegi durant deu minuts les targetes dels usuaris no ha estat fàcil. Des de diumenge, dia en què va començar la reprogramació del sistema, les estacions pateixen talls parcials del servei que arriben a superar les dues hores, tal com va avançar l’AVUI. Per exemple, ahir al matí les estacions situades entre el Raval i la Barceloneta no van funcionar entre les deu i les dotze. BSM tampoc ha aconseguit solucionar la manca de bicis a les parades i en algunes parts de la ciutat, com el centre o l’esquerra de l’Eixample, aconseguir un vehicle en hora punta és gairebé una odissea.
Tot i que el Bicing només és gratuït durant la primera mitja hora, quan s’està a punt de complir el temps molts usuaris canvien la bicicleta en qualsevol dels aparcaments i segueixen el seu trajecte turístic. La mesura propugnada ara per BSM intenta assegurar que el sistema públic de bicicletes tingui només l’ús per al qual ha estat concebut, com a servei de mobilitat.
Una altra de les mesures per evitar que els turistes s’inscriguin en el sistema, que té un cost de només 24 euros l’any, ha estat eliminar la versió en anglès de la pàgina web. Amb aquestes dues decisions l’Ajuntament ha aconseguit frenar els empresaris de lloguer de bicis, que, agrupats en l’associació Bicitours, havien amenaçat d’interposar una denúncia als tribunals per competència deslleial.
Un canvi amb problemes
Canviar el sistema informàtic perquè bloquegi durant deu minuts les targetes dels usuaris no ha estat fàcil. Des de diumenge, dia en què va començar la reprogramació del sistema, les estacions pateixen talls parcials del servei que arriben a superar les dues hores, tal com va avançar l’AVUI. Per exemple, ahir al matí les estacions situades entre el Raval i la Barceloneta no van funcionar entre les deu i les dotze. BSM tampoc ha aconseguit solucionar la manca de bicis a les parades i en algunes parts de la ciutat, com el centre o l’esquerra de l’Eixample, aconseguir un vehicle en hora punta és gairebé una odissea.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.