Societat

El Metro de Barcelona creixerà en 81 quilometres fins el 2014

Transport públic

Des d’ara fins al 2014, la xarxa del metro de Barcelona està previst que creixi 81 quilometres i passi dels 104 actuals a 186. Menys la L-7, la L-8 i la L-11, totes les altres línies s’ampliaran. Algunes ja tenen les obres en marxa i d’altres estan en fase d’estudi o de projecte. La primera inauguració serà el tram de la L-3 que va de Canyelles a Trinitat Nova, prevista per a mitjans del mes que ve.


La L-4 ja té a punt d’acabar la galeria de tres quilometres entre La Pau i Renfe Meridiana. Però aquest túnel l’utilitzarà durant un temps la L-9 per tal que pugui entrar en servei el seu primer tram mentre es construeix el túnel propi d’aquesta línia, que combinada amb la L-10 serà la més llarga d’Europa.


La L-5 està acabant els tres quilòmetres que van d’Horta a la Vall d’Hebron i en aquesta última estació enllaçarà amb la L-3. En aquest tram de la L-5 és on va tenir lloc l’esfondrament del Carmel, i en continuar les obres cap al Coll i la Teixonera també s’han detectat esquerdes. Aquí s’hi treballa amb moltes mesures de seguretat per impedir nous ensurts.


La combinació L-9/L-10 té ritmes diferents segons els trams: el tram entre la Sagrera i el Gorg (L-10) i Can Zam (L-9) s’està acabant i es preveu que pugui entrar en servei a finals de l’any que ve. Pel cantó de la Fira i de l’aeroport les obres també avancen, però encara no tenen data de finalització. El tram central, entre la Zona Universitària i la Sagrera, s’ha dibuixat de nou i ara està en exposició pública.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.