El Metro de Barcelona creixerà en 81 quilometres fins el 2014
Transport públic
Des d’ara fins al 2014, la xarxa del metro de Barcelona està previst que creixi 81 quilometres i passi dels 104 actuals a 186. Menys la L-7, la L-8 i la L-11, totes les altres línies s’ampliaran. Algunes ja tenen les obres en marxa i d’altres estan en fase d’estudi o de projecte. La primera inauguració serà el tram de la L-3 que va de Canyelles a Trinitat Nova, prevista per a mitjans del mes que ve.
La L-4 ja té a punt d’acabar la galeria de tres quilometres entre La Pau i Renfe Meridiana. Però aquest túnel l’utilitzarà durant un temps la L-9 per tal que pugui entrar en servei el seu primer tram mentre es construeix el túnel propi d’aquesta línia, que combinada amb la L-10 serà la més llarga d’Europa.
La L-5 està acabant els tres quilòmetres que van d’Horta a la Vall d’Hebron i en aquesta última estació enllaçarà amb la L-3. En aquest tram de la L-5 és on va tenir lloc l’esfondrament del Carmel, i en continuar les obres cap al Coll i la Teixonera també s’han detectat esquerdes. Aquí s’hi treballa amb moltes mesures de seguretat per impedir nous ensurts.
La combinació L-9/L-10 té ritmes diferents segons els trams: el tram entre la Sagrera i el Gorg (L-10) i Can Zam (L-9) s’està acabant i es preveu que pugui entrar en servei a finals de l’any que ve. Pel cantó de la Fira i de l’aeroport les obres també avancen, però encara no tenen data de finalització. El tram central, entre la Zona Universitària i la Sagrera, s’ha dibuixat de nou i ara està en exposició pública.