Societat
Mayol farà instal·lar 23 km de barreres als carrers de Barcelona per protegir els motoristes
Es tracta d'unes barreres lineals que es col·locaran al marge de la calçada dels carrers
Barcelona instal·larà, fins que s'acabi la legislatura actual, 23 quilòmetres de barreres protectores per a motoristes. Aquesta xifra significa el 80% dels carrers que requereixen aquesta mesura –aquells que presenten trams perillosos, com ara fortes desacceleracions amb maniobres brusques–, segons ha explicat la cinquena tinent d'alcalde, Imma Mayol.
Es tracta d'unes barreres lineals que es col·locaran al marge de la calçada dels carrers i que eviten que el motorista, seguint la inèrcia d'una caiguda, surti del perímetre del carrer.
L'objectiu d'aquesta mesura és reduir els riscos de lesions dels 280.000 motoristes de la ciutat i "fer que els carrers de Barcelona siguin més segurs", ha explicat Mayol.
Tal com ha explicat Mayol, cada quilòmetre de barrera té un cost de 30.000 euros, "i la inversió que s'haurà realitzat al final de la legislatura serà de més d'un milió d'euros".
Fins ara, l'Ajuntament ha instal·lat barreres amb sistemes de seguretat per a la protecció de motoristes a la plaça Karl Marx, als carrers Sabino Arana i Jericó i a l'avinguda de l'Estatut a l'altura de la plaça Botticelli.
El nombre d'accidents de motocicletes a Barcelona va disminuir el 2008 un 19% respecte al 2006; així, el 2006 hi va haver12.222 accidents, 11.040 el 2007 i 9.892 el 2008. Pel que fa als ferits greus, el 2006 se'n van registrar 406, el 2007 van ser 366, i el 2008, 315, dades que indiquen la tendència a la baixa. Quant als morts en els accidents de trànsit en què es va veure implicada alguna moto, el 2006 van ser 48, el 2007 van arribar a 43 i el 2008 es van reduir a 31.
Es tracta d'unes barreres lineals que es col·locaran al marge de la calçada dels carrers i que eviten que el motorista, seguint la inèrcia d'una caiguda, surti del perímetre del carrer.
L'objectiu d'aquesta mesura és reduir els riscos de lesions dels 280.000 motoristes de la ciutat i "fer que els carrers de Barcelona siguin més segurs", ha explicat Mayol.
Tal com ha explicat Mayol, cada quilòmetre de barrera té un cost de 30.000 euros, "i la inversió que s'haurà realitzat al final de la legislatura serà de més d'un milió d'euros".
Fins ara, l'Ajuntament ha instal·lat barreres amb sistemes de seguretat per a la protecció de motoristes a la plaça Karl Marx, als carrers Sabino Arana i Jericó i a l'avinguda de l'Estatut a l'altura de la plaça Botticelli.
El nombre d'accidents de motocicletes a Barcelona va disminuir el 2008 un 19% respecte al 2006; així, el 2006 hi va haver12.222 accidents, 11.040 el 2007 i 9.892 el 2008. Pel que fa als ferits greus, el 2006 se'n van registrar 406, el 2007 van ser 366, i el 2008, 315, dades que indiquen la tendència a la baixa. Quant als morts en els accidents de trànsit en què es va veure implicada alguna moto, el 2006 van ser 48, el 2007 van arribar a 43 i el 2008 es van reduir a 31.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.