Societat

Els vehicles amb menys de tres ocupants que circulin pel futur carril VAO seran multats

La policia controlarà, amb risc de sanció, que tots els cotxes que circulin pel futur carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO) de l'autopista C-58, les obres de construcció del qual s'han iniciat aquesta setmana i acabaran al desembre de 2011, tinguin un mínim de tres ocupants.

La Generalitat ha fixat inicialment en tres el nombre de persones que hauran de viatjar en un mateix vehicle per poder circular per aquesta nova via, reservada també a autobusos, que cobrirà els prop de set quilòmetres que separen Ripollet de l'avinguda Meridiana de Barcelona.

Un carril segregat
Josep Mir, president de l'empresa pública Tabasa, encarregada de les obres, ha explicat aquest dijous que el carril bus-vao, que discorrerà, en la seva major part, per l'actual mitjana de l'autopista, estarà segregat de la resta de la calçada, la qual cosa impedirà als vehicles que entrin a la via sortir-ne fins al final del traçat.

"Qualsevol conductor que entri en el carril corre el risc de ser multat", ha assenyalat Mir, que ha destacat que el mètode "més clar" de control d'accés dels vehicles serà el policial.

Això no obstant, la Generalitat "no descarta" que pugui aplicar-se també un sistema automàtic de detecció dels ocupants d'un automòbil, segons els resultats que s'obtinguin en els túnels de Vallvidrera, on aquesta tecnologia es començarà a provar en els pròxims mesos.

80 milions d'euros
Aquesta setmana han començat els treballs previs a la construcció del futur carril bus-vao de la C-58, que té un pressupost de 80 milions d'euros, segons ha apuntat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal.

L'obra, que durarà uns tres anys, ha de contribuir a millorar la mobilitat entre el Vallès Occidental i el Barcelonès, ja que el tram de la C-58 en el que es construirà el carril registra la major intensitat de trànsit de tot Catalunya, amb més de 150.000 vehicles diaris.

El gruix de les obres s'iniciaran a l'abril, una vegada que finalitzin les actuacions preliminars que s'estan duent a terme, com els estudis de topografia o el desviament dels serveis afectats (línies telefòniques, elèctriques, conduccions de gas i aigua).

Obra complexa
El conseller Nadal ha explicat que es tracta d'una obra "complexa", ja que s'executarà en una zona d'alta densitat de trànsit, encara que es durà a terme per trams, perquè provoqui "les menors interferències possibles" en la circulació.

Gairebé tot el seu recorregut es construirà a nivell de l'actual C-58, aprofitant el centre de la calçada, encara que en el tram entre Montcada i Ciutat Meridiana s'alçarà un viaducte sobre el qual circularan els cotxes i autobusos.

La construcció d'aquesta estructura es durà a terme sense haver de tallar el trànsit, encara que obligarà a estrènyer l'amplada dels carrils fins als tres metres.

El carril bus-vao tindrà una longitud total de 6,82 quilòmetres i el seu funcionament serà reversible, de manera que els dos carrils tinguin el mateix sentit de circulació, en funció de les necessitats de mobilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.