Societat

Sacyr s'adjudica les obres del túnel del TGV a Barcelona per 179,33 milions

El Consell d'Administració de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) ha decidit adjudicar, en la seva reunió celebrada avui, les obres de plataforma i via del túnel de connexió Sants-La Sagrera de l'AVE a Barcelona la UTE, formada per Sacyr, SAU, Cavosa i Scrinser.

Aquesta obra contempla una inversió de 179,3 milions d'euros i un termini d'execució de 35 mesos.

El tram adjudicat és de 5,64 quilòmetres de longitud, surt de l'estació de Sants i discorre fins a la futura estació de La Sagrera.

Els primers 422 metres, així com els 395 últims es realitzaran mitjançant el sistema de fals túnel entre pantalles, mentre que els 4.832 metres restants es construiran amb l'ocupació de tuneladora.

Segons Adif, aquesta solució s'ha adoptat per aconseguir que el túnel no discorri en cap punt del seu recorregut per sota d'edificis, i que ho faci sempre per la zona central dels carrers Mallorca, Diagonal i Provença.

En el cas del túnel a les proximitats de la Sagrada Família, i amb caràcter previ al pas de la tuneladora, es disposarà una protecció específica mitjançant una pantalla permeable de puntals d'1,5 metres de diàmetre i uns 40 metres de profunditat.

Això permetrà aïllar el temple de les obres d'execució del túnel.
Després de l'adjudicació de l'obra i amb caràcter previ a l'excavació, es duran a terme una sèrie d'actuacions, com la construcció dels pous d'evacuació i ventilació pertinents i el muntatge de la tuneladora, entre d'altres, amb un procés de desenvolupament que es prolongarà durant un any.

La tuneladora que utilitzarà la UTE es fabricarà especialment sota encàrrec per a aquesta obra, i és del tipus que es coneix com a d'Escut de Pressió de Terres (EPB), que té 11,4 metres d'excavació.

Entre els elements singulars del projecte destaca la construcció del pou principal d'instal·lació i extracció, situat al final del traçat, i dos addicionals per a les operacions de la tuneladora, així com dotze pous per a sortides d'emergència del túnel, dels quals cinc seran, a més, utilitzats per a ventilació, i d'ells, dos més per a bombeig de les aigües freàtiques.

Aquest túnel és la continuació de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona, que després de travessar la ciutat comtal continuarà fins a enllaçar a la frontera francesa.

Aquestes obres estan cofinançades en un 72,25 per cent amb fons de cohesió de la Unió Europea


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
FIGUERES

Jordi Sargatal serà el nou responsable de medi ambient del Govern

FIGUERES
cassà de la selva

La zona esportiva recupera la normalitat després de l’aiguat

CASSÀ DE LA SELVA
GIRONA

Cent persones salvades gràcies als desfibril·ladors des del 2011

GIRONA
Medi ambient

Reus oferirà informació actualitzada del trànsit i de la qualitat de l’aire

Reus
SOCIETAT

Ampliar el Centre Cívic Casa Golferichs costarà 1,7 milions

Barcelona
OLOT / GIRONA

El tren-tram podria transportar 6,1 milions de passatgers cada any

OLOT / GIRONA
SOCIETAT

Segona edició de la Festa per la Convivència, al Segrià

SOSES
Societat

Primer any del viver de cellers de l’Alt Penedès amb bones perspectives

Vilafranca del Penedès
turisme

Les places d’hotel de cinc estrelles i de gran luxe augmenten un 50% en 10 anys

Barcelona