Societat
Només 250 infractors han perdut tots els punts del carnet
La retirada de punts del carnet de conduir va al ralentí. La lentitud en la tramitació del procediment sancionador està fent que a Catalunya, i quan fa un any de la implantació del carnet per punts, només s’hagi pogut sancionar de manera ferma 250 conductors que han perdut tots els punts, quan n’hi ha quasi 3.000 que ja acumulen 12 o més punts en diferents expedients sancionadors. I tot i això, als 250 conductors sancionats en ferm encara no se’ls ha pogut ni retirar el carnet perquè la petició l’està tramitant la direcció general de Trànsit, depenent del govern de l’Estat.
El Servei Català de Trànsit ha obert en un any 190.982 expedients, que suposen la pèrdua de més de 600.000 punts. D’aquests, només 62.000 que s’han tancat en ferm (i que suposen la pèrdua de 190.000 punts), han estat enviats a la DGT perquè actuï.
El 52% dels expedients oberts han estat per excés de velocitat, un 16% més per no utilitzar els elements de seguretat o per falta d’atenció (no fer servir el cinturó, parlar per mòbil o no dur els nens en cadiretes especials), i un 10% per superar la taxa d’alcoholèmia. La resta, per diverses infraccions, entre les quals circular sense l’autorització administrativa corresponent.
“És evident que fan falta reformes en la tramitació del procediment sancionador i en el Codi Penal perquè per ser efectius cal agilitat i ser més ràpid”, van coincidir ahir a afirmar tant el director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez Moya, com el subdirector de la DGT, Antoni Riu.
“No és la solució”
“El permís de conduir per punts no és la solució de res. És una arma de gestió eficaç si va acompanyada d’altres mesures”, va afirmar Pérez Moya, que va apostar per, sobretot, la formació i l’educació, per la pressió policial i per la millora tant de la senyalització com de la xarxa viària.
“Malgrat tot, una eina com és el permís de conduir per punts és imprescindible per modificar conductes”, va dir Pérez Moya, que va assegurar que Catalunya no renuncia a aconseguir el 2010 reduir la sinistralitat a les carreteres un 30% respecte de l’any 2000.
Antoni Riu, que no va voler fer balanç amb xifres de l’any d’implantació del carnets per punts arreu de l’Estat, va assegurar que “tenim detectats la majoria d’infractors reincidents i esperem, amb l’ajuda del Codi Penal, acabar amb ells”. Segons el responsable de la DGT, si abans de l’1 de juliol del 2006 el 80% dels conductors duien posat el cinturó de seguretat, un any després la xifra ha augmentat al 92%. Amb tot, admet que hi ha conductes que s’han relaxat.
El Servei Català de Trànsit ha obert en un any 190.982 expedients, que suposen la pèrdua de més de 600.000 punts. D’aquests, només 62.000 que s’han tancat en ferm (i que suposen la pèrdua de 190.000 punts), han estat enviats a la DGT perquè actuï.
El 52% dels expedients oberts han estat per excés de velocitat, un 16% més per no utilitzar els elements de seguretat o per falta d’atenció (no fer servir el cinturó, parlar per mòbil o no dur els nens en cadiretes especials), i un 10% per superar la taxa d’alcoholèmia. La resta, per diverses infraccions, entre les quals circular sense l’autorització administrativa corresponent.
“És evident que fan falta reformes en la tramitació del procediment sancionador i en el Codi Penal perquè per ser efectius cal agilitat i ser més ràpid”, van coincidir ahir a afirmar tant el director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez Moya, com el subdirector de la DGT, Antoni Riu.
“No és la solució”
“El permís de conduir per punts no és la solució de res. És una arma de gestió eficaç si va acompanyada d’altres mesures”, va afirmar Pérez Moya, que va apostar per, sobretot, la formació i l’educació, per la pressió policial i per la millora tant de la senyalització com de la xarxa viària.
“Malgrat tot, una eina com és el permís de conduir per punts és imprescindible per modificar conductes”, va dir Pérez Moya, que va assegurar que Catalunya no renuncia a aconseguir el 2010 reduir la sinistralitat a les carreteres un 30% respecte de l’any 2000.
Antoni Riu, que no va voler fer balanç amb xifres de l’any d’implantació del carnets per punts arreu de l’Estat, va assegurar que “tenim detectats la majoria d’infractors reincidents i esperem, amb l’ajuda del Codi Penal, acabar amb ells”. Segons el responsable de la DGT, si abans de l’1 de juliol del 2006 el 80% dels conductors duien posat el cinturó de seguretat, un any després la xifra ha augmentat al 92%. Amb tot, admet que hi ha conductes que s’han relaxat.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.