Societat

trànsit

L'examen per dur microcotxe s'ha de fer amb ciclomotor

El carnet que es necessita per portar microcotxes incorpora una prova teòrica i pràctica exclusiva per a ciclomotors

Les autoescoles no tenen vehicles per fer els exàmens i ofereixen als alumnes ciclomotors

Les autoescoles no tenen microcotxes i la prova s'ha de fer amb ciclomotors

En Nil es va comprar un microcotxe ara fa un any perquè necessitava un mitjà de transport per desplaçar-se des de casa seva a l'estació de tren de Gualba. Els maldecaps d'en Nil van començar quan va anar a apuntar-se a l'autoescola, ja que necessitava obtenir el permís de circulació AM –en vigor des del juny de l'any passat– per conduir el microcotxe, el mateix permís que permet conduir ciclomotors de dues o tres rodes. El que no sabia en Nil és que l'examen teòric i pràctic que han de superar els aspirants del permís està centrat només en els ciclomotors i, per tant, els conductors dels microcotxes han de superar un examen teòric només centrat en els ciclomotors.

Però el problema arriba sobretot quan toca fer l'examen pràctic –que es fa en un circuit tancat–: les autoescoles no disposen d'una flota de microcotxes, perquè no els surt a compte, i ofereixen als aspirants la possibilitat de fer la prova pràctica amb un ciclomotor. Aquesta possibilitat representa un problema per als aspirants, i més tenint en compte que el 70% dels conductors de microcotxes és gent gran.

L'altra opció és que el conductor porti el seu microcotxe, amb l'incompliment legal que suposa fer la prova amb un vehicle no autoritzat per la direcció general de Trànsit (DGT) i que no està assegurat per fer exàmens. Amb el mateix problema es troben els aspirants quan han de fer les pràctiques, que no tenen més remei que fer-les per lliure.

Per Òscar Castellano, director comercial d'Aixam, l'empresa líder del sector a l'Estat, tot plegat “és un cúmul de despropòsits” per als prop de 9.000 conductors que cada any compren un microcotxe. Ara per ara, s'han mantingut reunions entre associacions de fabricants, d'autoescoles i representants de la DGT per trobar una solució, que encara no ha arribat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
GIRONA

La Policia destina tres agents més a carrer gràcies a un nou dispositiu mòbil

GIRONA
Medi ambient

Barcelona respira l’aire més net dels últims 25 anys, però lluny dels límits de 2030

Barcelona
societat

Can Ruti tracta més de 60 pacients amb Parkinson o tremolor amb un sistema pioner d’estimulació cerebral remota

Badalona
societat

L’Agència Catalana de l’Aigua inicia els tràmits per a construir la depuradora de Sarral

Sarral
VILOBÍ D’ONYAR

L’Aeroport de Girona incorpora dues furgonetes elèctriques a la seva flota

VILOBÍ D’ONYAR
BEGUR

Aturat el projecte de la Font de Baix pel recurs d’un dels licitadors

BEGUR

Vuit propostes d’entitats opten a ser incloses al pressupost d’inversions

CASTELLAR DEL VALLÈS
societat

Vilanova, Sitges i Cubelles demanen a l’Estat un estudi per estabilitzar les platges

Vilanova i la Geltrú
BLANES

Èxit de les visites teatralitzades als espais del vescomtat de Cabrera

BLANES