Infraestructures

baix penedès

infraestructures

El govern defensa que l'impacte del Logis és assumible

Cimalsa assegura que diversificarà el teixit econòmic

Alerta que la logística sense ordre és més perjudicial

El director general de l'empresa pública Cimalsa, Ignasi Ragàs, va defensar ahir la “necessitat estratègica” del Logis Penedès just quan falten pocs dies per esgotar el període d'informació pública del seu pla director, que es tancarà dilluns vinent. Després que tant els tres ajuntaments del Baix Penedès afectats pel projecte (l'Arboç, Banyeres del Penedès i Sant Jaume dels Domenys) com la plataforma No Fem el CIM anunciessin al·legacions, Ragàs va subratllar ahir la importància d'aquesta plataforma per “ordenar” el sector logístic.

“Està comprovat que una distribució sense ordre i esquitxant el territori genera un impacte pitjor”, va assegurar en resposta a les crítiques rebudes des de la comarca.

Impacte “assumible”

Així, Ragàs, que va presentar el pla director a la Cambra de Tarragona, va subratllar que el projecte “no generarà un monocultiu” logístic al Baix Penedès, sinó que “diversificarà el teixit econòmic” de la regió. “La Generalitat ha planificat aquest espai prioritzant una necessitat nacional, però també estatal i europea”, va afirmar.

Pel que fa als impactes negatius que pugui tenir en l'àmbit local, va avançar que s'haurà de treballar per “mitigar-los i compensar-los, si cal”, tot i que, durant la presentació del document, va considerar que eren “absolutament assumibles” pel territori amb uns “certs tractaments”. Els diferents grups contraris havien criticat l'augment del trànsit de camions que podria suposar la posada en marxa del projecte, a més de la pressió demogràfica sobre l'interior de la comarca que provocaria.

La interconnexió, en dubte

El director de Cimalsa, però, va tornar a oferir diàleg a les administracions locals contràries al Logis, i va insistir que es treballarà per tal de trobar “el millor encaix”. El govern va subratllar els beneficis en “sostenibilitat i reducció de la contaminació” que suposarà la plataforma logística, que possibilitarà la interconnexió, en el cas del transport de mercaderies, entre el ferrocarril i la carretera. Ragàs, però, no va voler entrar a valorar com es veuria afectat el projecte (que està previst que entri en funcionament el 2015) si, com tot apunta, s'endarrereix l'arribada de l'autovia A-7 i el ferrocarril d'ample europeu. “Confiem que aquests elements conflueixin i, si no, els haurem de fer confluir”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El servei de l'R-13 i l'R-14 entre Lleida i Tarragona es recupera progressivament després de l'atropellament

VIMBODÍ

Acord d’augment salarial i vaga desconvocada de la recollida de brossa al Baix Ebre i Montsià

TORTOSA
societat

Controlat l’incendi que va obligar a tallar l’AP-7 i el TAV

agullana
societat

La cursa ‘Apaguem el càncer’ reuneix 1.200 participants

girona
MOBILITAT

Pla de busos de Renfe per suplir el tall de les obres a l’aeroport del Prat

barcelona
crisi migratòria

Tensió a la frontera de Ceuta per un intent d’entrada massiu de migrants

barcelona
trànsit

Primera prova de límit de velocitat a 100 km/h a l’autopista AP-7

barcelona
medi ambient

La temperatura del mar cau un grau però continua estan en dígits de rècord

barcelona
EMRPESA

150 empreses de Móra la Nova opten a les ajudes del fons nucelar

barcelona