Societat

trànsit

Trànsit ultima l'aplicació de la velocitat variable de Martorell a Barcelona

Ja hi ha instal·lats els panells que informaran els conductors de la velocitat màxima

Està previst que comencin a funcionar abans de les eleccions

El Servei Català de Trànsit (SCT) està ultimant la posada en marxa del sistema de la velocitat variable a l'AP-7 i l'AP-2/B-23, des de Martorell fins a l'avinguda Diagonal de Barcelona, previst per a aquesta tardor. D'aquesta manera, comença l'extensió del control dinàmic de la velocitat a la baixa –fins als 40 km/h– als accessos sud de Barcelona, que fins ara només s'aplicava a l'autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32). La prova que la mesura està a punt d'implantar-se és que s'han començat a instal·lar els pòrtics de senyalització que informen de la velocitat màxima a què es pot circular per cada carril.

El límit de velocitat actual d'aquest tram entre Martorell i l'avinguda Diagonal no farà variar la velocitat màxima de la via –entre Martorell i Molins de Rei, 120 km/h– perquè el sistema de velocitat variable no és una mesura pensada per disminuir la contaminació, sinó per millorar la fluïdesa del trànsit i evitar l'efecte acordió de les retencions.

L'altra via on el Departament d'Interior té previst aplicar la mesura de la velocitat variable és la C-31 nord, entre Montgat i Barcelona. La previsió és que comenci a funcionar a principis de l'any vinent i que la velocitat també es redueixi a la baixa en els moments que es consideri oportú per motius de congestió.

Dos minuts menys

Els avantatges de la velocitat variable per als experts en gestió del trànsit afecten tant l'accidentalitat com la fluïdesa i la contaminació. Durant el primer mig any de funcionament de la mesura a la C-31 i la C-32, en aquests trams es va reduir l'accidentalitat en un 51% i les dades van permetre demostrar que els conductors, gràcies a la reducció de les congestions, van tardar de mitjana dos minuts menys a recórrer els 14 quilòmetres de l'autopista del Garraf on s'aplica la mesura.

LA DATA

15.01.09
Va entrar en vigor
la gestió variable de la velocitat a l'autovia de Castelldefels i a l'autopista del Garraf.

LA XIFRA

33,7
quilòmetres
de la C-31 i la C-32 estan afectats per l'aplicació de la velocitat variable.

LA FRASE

És estrany que vulguin posar en marxa una mesura que el mateix Montilla va dir que revisaria
Salvador Esteve
alcalde de martorell


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Estat espanyol

Una patrullera de la Guàrdia Civil aborda una llanxa amb migrants per aturar-la

Barcelona
Canvi Climàtic

La pujada del mar amenaça les “megaciutats costaneres”

Barcelona
tecnologia

Zuckerberg denuncia pressions del govern de Biden durant la covid

barcelona
URBANISME

Instal·len els primers pilars del pont que unirà Barberà amb el sector Baricentro

Barberà del vallès
societat

La Santa Market tanca la 8a edició amb 250.000 visitants, 120.000 estrangers

santa cristina d’aro
INFRAESTRUCTURES

Més de trenta municipis de Tarragona i Barcelona, contra la MAT

Barcelona
SERVEIS

Manresa confia en un acord perquè no hi hagi vaga de neteja en plena festa major

Manresa
infraestructures i serveis

Inicien la primera fase de millora de la pintura viària en quatre punts del municipi

salt
MEDI AMBIENT

Tarragona reunirà en un congrés europeu més de 400 experts en ratpenats

Tarragona