Infraestructures

infraestructures

Un passeig cobrirà el pas de FGC d'Igualada a Vilanova

El govern planteja construir una nova estació coberta a Igualada per suprimir el pas a nivell de l'avinguda de Montserrat

El passeig que la unirà amb Vilanova del Camí serà per a vianants i bicis

El govern català ha tret a informació pública l'estudi per reformar la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre Igualada i Vilanova del Camí per tal d'integrar les vies en els dos nuclis urbans. Actualment, les vies separen els barris dels dos municipis que queden al nord-est dels que estan situats al sud-oest, a més de limitar la fluïdesa i la seguretat del trànsit viari i de vianants per l'existència d'un pas a nivell situat al costat de l'estació d'Igualada, a l'altura de l'avinguda de Montserrat. L'estudi informatiu, que es pot consultar durant un mes, planteja substituir l'actual estació d'Igualada, a la superfície, per una de nova que estigui coberta al mateix espai per tal de mantenir la intermodalitat amb l'estació d'autobusos existent. El tram de línia que avui discorre a celobert fins al carrer Montserrat de Vilanova del Camí es cobrirà amb un passeig de prop de 800 metres que esdevindrà un espai urbà per a vianants i bicicletes. La cobertura permetrà, a més, desdoblar la via única actual. En darrer terme, per tal d'integrar l'estació de Vilanova del Camí a aquest passeig cobert caldrà reformar-la. La futura estació d'Igualada es desplaçarà uns metres cap al carrer del Carrilet i quedarà integrada al teixit urbà perquè la coberta serà transitable. Disposarà d'un accés a l'avinguda de Montserrat, d'un ascensor i d'una andana central. El pas del futur passeig sobre les vies per la riera d'Òdena se solucionarà amb un nou pont biga de 90 metres que també serà transitable per sobre per a vianants i bicicletes. El canvi de rasant del traçat permetrà eliminar el pas a nivell de l'avinguda de Montserrat d'Igualada, així com les passarel·les de vianants dels carrers Sant Lluís i Cardenal Cisneros de Vilanova del Camí. El pont del carrer de Montserrat es mantindrà, tot i que s'adequarà la placeta a la nova cobertura de vies. L'estudi preveu que l'execució de les obres representarà una inversió global de 50 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els pous del Pla de Sitjar permeten reduir un 35% d’aigua del Pasteral

GIRONA
societat

Demanen una multa per l’edil de Tortosa jutjat per una presumpta agressió

Tortosa
Infraestructures i serveis

L’enllaç del corredor mediterrani del sud de Martorell amb el Port, en marxa a l’estiu de 2025

Castellbisbal

Nous rectors per a parròquies de Sant Feliu, Palamós i Vall·llobrega

GIRONA
Infraestructures

El metro augmentarà fins a 800 els agents de seguretat

Barcelona
SALUT

Avís de contaminació per partícules en suspensió a la conurbació de Barcelona i a les Terres de Ponent

Barcelona

Vandalitzen la plataforma de bany autònom de Palamós

palamós

El nou contracte de recollida d’escombraries serà per vuit anys

FIGUERES

Formacions a Bellvitge per reduir les contencions als malalts mentals

Barcelona