Ryanair recupera les destinacions d'estiu a Reus, però rebaixa les freqüències
La companyia refà la connexió a les illes britàniques, però en general es queda de moment per sota dels 100 vols setmanals que fixa l'acord de mínims amb les administracions
La Costa Daurada pot respirar una mica més tranquil·la, ja que l'aeroport de Reus recuperarà en la temporada d'estiu, a partir del 27 de març, el gros de l'activitat de la irlandesa Ryanair pel que fa a les destinacions que ja oferia l'estiu passat o a les connexions històriques amb les illes britàniques, suspeses per primer cop durant aquest hivern. Però tot i això, i atenent a l'oferta que ara mateix la companyia fa a través del seu web de cara a la primavera-estiu del 2011, tornarà a haver-hi una retallada important en el nombre de freqüències setmanals: de les 111 de l'estiu passat, que ja eren 17 menys que les de l'anterior, es passa a 92 vols setmanals, fins i tot per sota dels 100 que estipula l'acord de mínims amb les administracions i entitats del territori (cambres, ajuntaments, Turisme de la Diputació i la Generalitat), reformulat recentment i pels quals Ryanair percebrà 3,5 milions anuals fins a finals del 2014. La retallada se suma a la que des de l'1 de novembre s'aplica per a l'actual temporada d'hivern, en què Reus s'ha quedat amb 28 rutes setmanals, cinc menys que la de l'hivern anterior, i tot plegat coincideix amb l'aterratge de Ryanair a l'aeroport del Prat.
A Eivissa, la novetat
De tota manera, l'aeròdrom de Reus, que podrà oferir tarifes més atractives a Ryanair l'any que ve, segons la nova distribució dels aeroports per categories que preveu Aena en el pressupost general de l'Estat, sí que ha aconseguit tenir si més no garantides un total de 26 destinacions per a la temporada d'estiu, només dos menys que l'estiu passat.
La principal novetat és que hi haurà una nova destinació, Eivissa, amb tres freqüències setmanals; i, per contra, desapareixen la irlandesa Cork i la polonesa Poznan. Tampoc no sembla que s'hagi concretat com es farà la connexió amb Nador, al Marroc, però s'ha de tenir en compte que aquesta és una de les rutes que té més demanda –es manté operativa a l'hivern– i no sembla probable que desaparegui, si bé no és la primera vegada que l'estratègia de Ryanair resulta impredictible.
Dublín, Palma i París
El que sí que torna a oferir l'aerolínia de baix cost, amb base operativa a Reus des de fa tres anys, són les destinacions històriques a Liverpool, Dublín, Glasgow, Londres o Frankfurt, si bé la connexió amb Liverpool ja no serà diària, i la de Londres perd dos vols setmanals. Al marge del Regne Unit, i d'Eivissa, ara mateix es poden comprar bitllets per a l'abril a Birmingham, Bristol, Brussel·les, Cracòvia, Düsseldorf, East Midlands, Eindhoven, Knock, Maastricht, Marràqueix, Memmingen (Munic), Milà, Palma, París, Pisa, Santander, Santiago, Sevilla i Venècia. D'entre totes les destinacions, només tindran una freqüència diària Dublín, Palma de Mallorca i Paris Beauvais.