PARTICIPACIÓ
ESTUDIANT EN PRÀCTIQUES
Els tions, protagonistes del taller contra el Pare Noel de Santa Eulàlia de Riuprimer
Santa Eulàlia de Riuprimer va organitzar el cap de setmana passat un taller d'articles de Nadal en el marc de la campanya Cagum el Pare Noel, que té com a objectiu fer front a la proliferació d'aquest personatge en detriment del tió català. Aquesta campanya, que també es durà a terme en altres municipis, va començar l'any 2001, impulsada per la Desperta, casal català de la Vall del Ges. El motiu va ser l'augment de la presència del Pare Noel com a personatge referent de les festes de Nadal, tant en la publicitat com en els mitjans de comunicació, traient protagonisme a una festa tan nostrada com la cagada del tió. L'objectiu de la campanya és, per tant, recuperar la figura del tió i donar-la a conèixer entre els més joves.
“El ressò de la campanya durant aquests anys ha donat fruit i s'ha reduït el nombre d'energúmens amb panxa grossa, barba i vestit vermell als municipis de la Vall del Ges, Osona i el Lluçanès, i fins i tot la campanya ha arribat a molts altres indrets del país. Amb això, s'ha pogut notar un augment de la presència del tió arreu. L'Ajuntament de Vic, per exemple, ja instal·la durant aquestes dates uns tions gegants arreu de la ciutat. Tot i així, encara queda molta feina per fer, i aquest és el sentit real de la campanya i de la seva expansió”, expliquen des d'Òmnium Cultural d'Osona, una de les entitats que dóna suport a la campanya.
La campanya ofereix als infants i els més grans l'oportunitat de fer-se el seu propi tió, emportar-se'l, cuidar-lo i fer-lo cagar.