Alcanar
Malestar entre els veïns d'Alcanar Platja per les multes del radar
Demanen incrementar el límit de velocitat a l'antiga nacional 350 fixat en 50 i 70 quilòmetres per hora
L'Ajuntament canareu diu que és una via urbana
Una gran recta amb vorals a banda i banda i una amplada per carril semblant a la de qualsevol carretera nacional. Aquestes són les característiques de l'antiga nacional 340 que va de Sant Carles de la Ràpita fins a la fàbrica del ciment d'Alcanar i per on només es pot circular a 70 quilòmetres per hora, tret d'un tram concret, el que passa per davant del càmping dels Alfacs, en què el límit es rebaixa fins als 50 de qualsevol via urbana. Amb aquesta situació no és gens estrany que les multes per excés de velocitat es multipliquen. Així, el 2010 la policia local d'Alcanar va fer servir el radar del Servei Català del Trànsit en aquest tram nou dies –l'últim dia, el 2 de juliol–. Els agents van comptabilitzar 7.450 vehicles, dels quals un 6,47%, és a dir, 482, van ser sancionats per excés de velocitat. Això ha despertat les ires d'alguns veïns de les urbanitzacions d'Alcanar Platja i el tema ha arribat fins i tot al ple de l'Ajuntament de la Ràpita.
Un veí afectat, a qui l'any passat van imposar tres multes, dues en una setmana i per circular a 84 quilòmetres per hora pel tram de 70, va demanar que es modifique a l'alça el límit de velocitat permesa. “La carretera és ampla i s'hi pot circular a més velocitat sense cap perill; al contrari, el que és perillós és anar més lent”, apuntava aquest veí, per qui al darrere d'aquests controls de velocitat s'hi amaga “la voluntat recaptadora” de l'Ajuntament d'Alcanar.
Una acusació que l'alcalde, Alfons Montserrat, ha negat contundentment. Montserrat va recordar que el consistori va limitar la velocitat en aquest tram a petició dels mateixos veïns, ja que sobretot els mesos d'estiu la carretera està força transitada i molts vianants la travessen diàriament per anar a les platges. A més, Montserrat va remarcar que encara que semble una nacional és una via urbana, amb urbanitzacions a banda i banda, i que el consistori té un projecte per urbanitzar-la com a tal amb voreres i enllumenat. D'altra banda, el cap de la policia local, Xavier Martí, va dir que l'objectiu del radar és evitar els accidents i que ho estan aconseguint. A més, Martí va afirmar que propostes com modificar la velocitat d'aquesta via en funció dels mesos de l'any o incrementar el límit no és viable ni tampoc legal.