La contra
Tot compartint cançó amb Bisbal
El Cor Sant Esteve de Castellar del Vallès posa les veus infantils en la nova campanya comercial de Nocilla que s'emet per televisió i que protagonitza el cantant d'Almeria
Hi ha anuncis de televisió que transcendeixen clarament la seva finalitat comercial. Ho recorda cada dijous el programa de Televisió Espanyola Los anuncios de tu vida, que permet exercitar la nostàlgia a partir del simple record de frases, cançons o imatges que, en algun moment de la vida, tothom ha tingut al cap. La qüestió no és només atrapar l'espectador tot explicant les excel·lències del producte. També es tracta de captivar-lo a través d'una proposta impactant o divertida, que tot sovint inclou melodies cridaneres capaces de millorar l'estat d'ànim o d'accentuar la sensibilitat musical. El recent anunci de Nocilla, protagonitzat per David Bisbal, és d'aquells que no deixen indiferent per la seva frescor i originalitat i, en aquest cas, tenen una participació estel·lar que fins fa poc era desconeguda: la del Cor Sant Esteve de Castellar del Vallès.
Jaume Sala, el director de la coral infantil, admet estar sorprès per l'èxit de la iniciativa: “L'anunci ha tingut molt bona acollida. El Bisbal li dóna molta empenta i les veus blanques l'arrodoneixen”. Tot i això, entén que la dedicació és l'única recepta per haver completat el repte amb tanta professionalitat: “ El cor va enregistrar les veus en un estudi a Barcelona a mitjans de desembre. Portàvem la feina ben preparada i amb un parell de preses n'hi va haver prou. I si vam haver de corregir la primera, va ser perquè hi havia una paraula mal escrita”, explica, tot puntualitzant que “l'empresa va quedar encantada”. Per ell, el més complicat va ser haver de mantenir en secret que la proposta era compartir cançó amb el cantant d'Almeria: “Ho vaig saber una setmana abans però no ho podia dir”, destaca, encara que per raons d'agenda les dues gravacions finalment van ser per separat.
“Als 28 nens que van participar en la gravació els ha fet il·lusió igualment, encara que segur que encara els n'hauria fet més si haguessin pogut conèixer David Bisbal”, afegeix. I és que el simple motiu de l'elecció ja el considera tot un honor: “Després de l'èxit de la campanya d'estiu, on un cor anglès versionava la cançó If you wanna be happy, l'empresa volia repetir l'èxit amb una versió en castellà de la mateixa cançó. Algú va parlar bé de nosaltres i vam rebre l'encàrrec al novembre”. El Cor Sant Esteve ja havia participat en la gravació dels CD Suite de la Mediterrània i Cantata per una tortuga, en aquest últim cas amb el també grup castellarenc Macedònia –la Laia, la Mandarina de la formació musical, és un dels rostres que apareixen en l'anunci–. En cap cas, però, no havia participat en un anunci. “Quan quedes bé sempre s'obren portes, però això només es veurà en el futur”, destaca Sala sobre les repercussions, encara que per a ell només hi ha un horitzó: “Seguir fent una feina seriosa i contínua que ens permeti estar a l'altura d'una proposta professional tan qualificada com aquesta”.