Societat

Felip Puig: “Eliminarem els radars que només tinguin funció recaptatòria”

El conseller d'Interior assegura que molts conductors només respecten el límit quan passen pel radar

Considera que l'anterior govern “va limitar la velocitat però hi ha altres factors sobre la contaminació que no van tenir en compte”

“Farem un replantejament del nombre de radars. Els radars han d'incrementar la seguretat viaria però no han de ser font de recaptació”, ha assegurat Felip Puig, conseller d'Interior, aquest dilluns en declaracions a RAC1.

Puig ha posat com a exemple el radar del viaducte de Montcada. “Hi ha una senyal que limita la velocitat a 100 km/h. Si el radar fos per seguretat estaria a l'inici i no al final del tram perillós. Per tant aquest radar l'haurem de treure”, ha assegurat Puig.

Al seu entendre, “hem passat d'una mesura dogmàtica i ideològica a una lògica més racional i flexible”.

Per Felip Puig, a “l'hivern hi ha fenòmens que quan coincideixen amb un anticicló es bloqueja l'atmosfera a Barcelona i aleshores calen mesures concretes”.

Amb tot, afegeix que “el pla de mesures per la millora de qualitat de l'aire a Barcelona s'ha de revisar i ha de ser global”.

Puig considera que l'anterior govern “va limitar la velocitat però hi ha altres factors sobre la contaminació que no van tenir en compte”.

En aquest sentit, ha recordat que hi ha “dues centrals tèrmiques de cicle combinat que generen gasos”, així mateix ha assenyalat els grans creuers o l'efecte del trànsit aeri.

Aquesta dilluns a la nit Trànsit ha modificat els programes informàtics per tal d'aplicar les noves velocitats, i al matí ja estaven en funcionament i ja indicaven les noves velocitats.

Des de les dues de la matinada ja es pot circular, depenent dels trams, a 100 o 120 km/h a la C-31 sud -autovia de Castelldefels- i a la C-32 sud -autopista del Garraf-.

El conseller d'Interior ha valorat les xifres que publica aquest dilluns el diari Avui respecte que el total de multes a la zona 80 ha caigut a la meitat el 2010, però van créixer el nombre d'accidents greus.

Al respecte, Puig considera que s'ha de veure “si la proliferació de radars pel territori realment baixa l'accidentalitat perquè la gent disminueix la velocitat quan arriba al radar però després accelera i això genera més emissions”.

Els accidents generen més mortalitat i ferits greus i “s'ha d'analitzar si això és fruit de frenar i accelerar de cop segons hi ha un radar”, ha conclòs.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.