Comencen les obres de la variant de l'Aldea però els peatges de l'AP-7 no s'han bonificat
La subdelegada del govern de l'Estat a Tarragona, Teresa Pallarés, presidirà avui el començament de les obres de la variant de l'N-340 a l'Aldea, una reivindicació històrica d'aquest municipi. «Tècnicament les obres ja fa dies que han començat, l'empresa adjudicatària ha arrencat arbres i ha preparat el terreny», ha explicat l'alcalde de l'Aldea, Dani Andreu. De fet, el Ministeri de Foment va adjudicar el setembre de l'any passat la construcció d'aquesta infraestructura a Sando SA amb un pressupost de 26,2 milions d'euros. Amb tot, els veïns de l'Aldea han hagut d'esperar-se vuit mesos perquè l'obra comence i encara hauran de tenir més paciència perquè es faci realitat la bonificació dels peatges de l'AP-7 en el tram comprès entre Amposta i l'Ampolla. En aquest sentit, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va anunciar fa més d'un any que es bonificarien aquests peatges mentre es construeix la variant de l'N-340 per evitar el col·lapse circulatori. Fonts del Departament de Política Territorial han explicat a aquest diari que encara s'està negociant amb l'Estat la bonificació dels peatges i que, de moment, no hi ha prevista cap rebaixa per als usuaris de les Terres de l'Ebre. Així, malgrat que el pacte nacional d'infraestructures de Catalunya recull una inversió de 16,70 milions d'euros per la bonificació dels peatges de l'AP-7 entre l'Ampolla i Amposta entre el 2009 i el 2011, segons la disposició addicional tercera de l'Estatut, l'aplicació d'aquesta mesura depèn d'un conveni amb l'Estat que està pendent de signatura. «Espero que ara que estan en marxa les obres de la variant hi haja un gest per part de l'Estat, perquè són dues actuacions que van agafades de la mà», ha assenyalat Andreu.
L'alcalde de l'Aldea i el conseller Nadal tenen prevista una reunió amb el secretari d'Estat d'Infraestructures per reclamar la bonificació dels peatges.