salut
La Clínica Onyar deixa d'atendre parts per falta de llevadores
Els ginecòlegs continuaran visitant les gestants, que hauran d'anar a donar llum a la Clínica Girona o a la Bofill
La Clínica Quirúrgica Onyar de Girona ha deixat de prestar el servei d'obstetrícia per falta de personal, concretament de llevadores. El gerent del centre, Santi Cardona, va explicar ahir que fins ara hi havia tres llevadores al servei d'obstetrícia, una de les quals torna al seu país d'origen i l'altra es troba a les portes de la jubilació. A més, va raonar que, amb un nombre tan reduït de parts com atenien a l'any, no els era viable econòmicament mantenir el servei en funcionament. Amb tot, Cardona va assegurar que les gestants que en aquests moments van a la clínica no quedaran en cap moment desateses i podran continuar amb les visites ambulatòries amb el seu ginecòleg, els quals treballen també per a altres centres, com la Clínica Girona o la Bofill, a la qual seran derivades en el moment de donar a llum i estar ingressades.
En concordança amb la supressió del servei d'obstetrícia, la Clínica Onyar ha eliminat el servei d'urgències de pediatria i només es mantenen les consultes externes d'aquesta especialitat.
Fa poc més d'un any, l'equip de cirurgia ortopèdica i traumatologia va plegar en bloc per anar a la Bofill per l'aparició de discrepàncies a l'hora de renovar el contracte. Uns mesos després, va contractar nous professionals.